Tarım Kredi marketleri beklenen etkiyi yaratamadı, fiyatlar diğer marketlere yansımadı

Yayın tarihi: 6 Eylül 2022 Salı 9:32 am - Güncelleme: 6 Eylül 2022 Salı 9:32 am

Tarım Kredi Kooperatifleri’ne bağlı marketlerde yapılan indirim diğer marketlere yansımadı. Vatandaşın beklentileri yine boşa çıktı.

AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla yapılan Tarım Kredi marketlerindeki indirim hem ürün almaya giden vatandaşların beklentilerini boşa çıkardı, hem diğer marketlere yansıyacağı ve fiyatları düşüreceği konusundaki beklentiler boşa çıktı. Market sepetindeki bir aylık ortalama artış yüzde 5,49 oldu.

Tüketici Birliği Federasyonu, Ağustos ayı TBF Market Endeksi verilerini açıkladı. Tüketici Birliği Federasyonu’nca yapılan açıklamada Tarım Kredi Kooperatifleri’ne bağlı marketlerde yaklaşık 30 üründe yapılan indirimin diğer marketlere yansımadığını görüldü.

SADECE ÇAMAŞIR SUYU VE MERCİMEKTE DÜŞÜŞ

İndirim yapılan ürünlerde ise sadece çamaşır suyunda yüzde 9,68, mercimekte ise yüzde 9,30 oranında fiyat düşüşü gerçekleşti. Diğer yandan temmuz ayında 1.264,72 TL’ye dolan market sepetinin ağustos ayında 1.337,62 TL’ye dolduğunu açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu, market sepetindeki bir aylık ortalama artışın yüzde 5,49 olduğu açıkladı.

Dünya’da yer alan habere göre, Ocak 2022’den itibaren üç farklı ilde, yedi ayrı markette, paketlenmiş gıda, temizlik ve hijyen ürünlerinden oluşan 37 ürün grubunda yer alan 208 ürün üzerinde yaptıklarını kaydeden Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner, Tarım Kredi Kooperatifleri’nde başlayan indirimin, diğer marketlere yansımadığını söyledi.

“İNDİRİM ETKİSİZ KALDI”

Tarım Kredi Kooperatifleri indiriminin etkisiz kaldığını söyleyen Öner, “Bu indirim ile birlikte diğer zincir marketlerde de fiyatların düşeceği öne sürülmüştü. Tarım Kredi Kooperatifleri marketlerinde indirim uygulanan ürün grupları ile TBF Market Endeksi verileri kapsamındaki zincir marketlerdeki ürün fiyatları karşılaştırdığımızda; sadece çamaşır suyunda yüzde 9,68, mercimekte yüzde 9,30 oranında fiyat düşüşünün gerçekleşti. Bulgur, çay, makarna, nohut, süt, şeker, Türk kahvesi ve unda fiyat değişikliği olmadığı. Aksine ayçiçek yağında yüzde 2,90, bulaşık deterjanında yüzde 4,1, çamaşır deterjanında yüzde 10,7, fasulyede yüzde 29,9, peçetede yüzde 10,8, peynirde yüzde 11,1, pirinçte yüzde 16,5, salçada yüzde 22,2, tavukta yüzde 10, yumurtada yüzde 21,5, zeytinde yüzde 25,5 oranında artış gerçekleşti. Bu veriler ışığında, Tarım Kredi Kooperatifleri’ne bağlı marketlerdeki indirimin, sektörün diğer paydaşlarını etkilemediği, zincir marketlerdeki fiyatların aşağı inmesini sağlamadığı görüldü” diye konuştu.

8 AYLIK FİYAT ARTIŞI YÜZDE 182,20

Bu yılın Ocak-Eylül döneminde fiyat artışının yüzde 182,20 olduğunu aktaran Aygül Öner, oranındaki artış baz alınarak yıl sonu için yapılan simülasyonda, Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksindeki artışın yüzde 223,20 civarında olacağı öngörüldüğünü bildirdi.

Bir ileri bir geri! Motorin ve benzine zam LPG’ye indirim geliyor