Goolge yeni bir reklam stratejisi ile geliyor

Yayın tarihi: 27 Ocak 2022 Perşembe 1:00 pm - Güncelleme: 26 Ocak 2022 Çarşamba 7:29 pm

Reklamcılar, kullanıcılara alakalı reklamlar sunmanın daha iyi yollarını bulmak için çabalıyor. Google, uygun alternatifleri araştırmak için 2019’da Privacy Sandbox’ını başlattı. Şirket geçen yıl da FLoC’yi (veya Federated Learning of Cohorts) duyurdu. Ancak şirket bununla yetinmeyecek.

Google FLoC’yi kullanıma sunma planını erteledi. Ardından Privacy Sandbox, Birleşik Krallık ve ABD’de düzenleyici incelemeyle karşı karşıya kaldı. Bugün şirket, FLoC’nin yerini alacak olan Topics API adlı yeni bir yaklaşımı test ettiğini duyurdu. Yeni sistem kullanıcının gezinme geçmişine göre ilgilendiği ilk beş konunun bir listesini belirlemek için Chrome tarayıcısına dayanacak. Bilinen web sitelerini (ziyaret ettiğiniz) Etkileşimli Reklamcılık Bürosundan ve Google’ın kendi verilerinden alınan yaklaşık 350 konu listesiyle karşılaştırarak konuların neler olduğunu belirleyecek. Ardından, iş ortağı yayıncıları bir kullanıcının hangi konulara ilgi duyduğunu bilmek isterse, şirketin sunduğu Konular API’sini kullanabilecek. Böylece ilgi duyulan konuyla ilgili reklam stratejisi belirlenecek.

Goolge

 

Örneğin, yürüyüş yapmak veya egzersiz yapmak için birçok siteyi ziyaret ettiğinizi varsayalım. Chrome, söz konusu hafta için bunları en çok ilgi alanlarınız arasında sayacak ve daha sonra size örneğin spor veya kamp malzemeleri için reklam gösterebilecek katılımcı yayıncılarla paylaşacak. Google, konuların “sadece üç hafta tutulduğunu ve eski konuların silindiğini” söylüyor. Veriler ve işleme, cihazınızda “Google sunucuları dahil olmak üzere herhangi bir harici sunucu kullanılmadan” gerçekleşecek. Ayrıca Chrome’da, kullanıcıların size atanan konuları görmesi, beğenmediklerinizi kaldırması veya özelliği tamamen devre dışı bırakması için seçenekler olacak. Şu anda Google, Konuları daha yeni duyurduğundan ve kullanıcı testlerine başlamadığından, Konuların kullanıcılar için kabul edilip edilmeyeceğini paylaşmadı. Konu listesi önceden belirlenmiş Google, “cinsiyet veya ırk gibi potansiyel olarak hassas kategorileri içermeyeceğini” söylüyor.

Xiaomi yine logo değiştiriyor! İşte yeni logo!