TikTok başarısını gelire çevirmeyi çok iyi öğrenmiş

Yayın tarihi: 8 Ekim 2022 Cumartesi 10:00 am - Güncelleme: 7 Ekim 2022 Cuma 5:57 pm

Sosyal medya dünyası, rekabetin son derece yoğun yaşandığı bir ortam. Bir taraftan sektörün en eskileri Facebook ve Twitter varken, diğer bir tarafta onlara göre biraz daha genç kalan Instagram, Snapchat gibi isimler bulunuyor. Terazinin dengesini bozan şey ise, sektöre yeni sayılabilecek bir süre önce giren TikTok!

 

Gerek tarzı, gerek içeriği, gerek tasarımı bakımından adının duyulmaya başladığı ilk günden itibaren sosyal medya devlerinin dikkatini çeken ve özellikleri kopyalanan TikTok, arkasına aldığı rüzgar sayesinde 1 yıl içerisinde gelirlerini 5 katına çıkarmayı bildi.

TikTok

Buna göre 2020 yılına baktığımız zaman, şirketin toplam gelirinin 171 milyon dolar civarında olduğunu görüyoruz. Ancak geçtiğimiz yılın mali tablosunu açıklayan TikTok, 2021 yılı toplam gelirini 990 milyon dolarak duyurdu. Görüleceği üzere aradaki fark muazzam ancak asıl önemli olan bu başarıya yalnızca 1 sene içerisinde ulaşılmış olması.

 

Öte yandan yapılan açıklamanın satır aralarından anladığımız kadarıyla, gelirlerin yaklaşık 1/4’ü platforma getirilen ve ilk etapta yalnızca Birleşik Krallıklar’da denemen e-ticaret girişiminden geliyor. Aslında bu oldukça yüksek tutarlı bir ek gelir olmasına rağmen, TikTok cephesinde bu seviyeler bile yetersiz görülüyor. Öyle ki geçtiğimiz günlerde yapılan bir açıklamada, İngiltere’deki e-ticaret satışlarının yeterli olmadığı ancak uygulamanın başlayacağı yeni ülkelerden son derece umutlu olunduğu belirtildi.

Galaxy S23 serisi hızlı şarj teknolojisi ile sınıfta kalabilir