Formula 1 bu hafta Hollanda GP ile tüm hızıyla devam ediyor... RedBull pilotu Max Verstappen'in sezonu şampiyon olarak bitirmesi artık kesin gözüyle bakılırken Ferrari pilotu Charles Leclerc ise şampiyonluk yarışından koptuğunu artık kendisi de hissediyor Aslında bakılırsa sezon başında geçen yılki Hamilton - Verstappen mücadelesinin bir benzerini Charles Leclerc ile Verstappen arasında göreceğiz sandık. Charles Leclerc'i şampiyonluk yarışından eden Ferrari pit duvarının akla ziyan hataları oldu. F1 hayranları artık her hafta 'Ferrari bugün nasıl bir saçmalık yapacak' diye televizyon karşısına geçiyor. Belçika'da akılalmaz bir olay yaşandı yarışı izlerken Charles Leclerc gibi biz de şaşkına döndük. Ferrari pit duvarı Leclerc'in aracına yanlış lastik taktı. Evet üzerlerinde nereye takılacağı yazan eskisinin farklı bir yere  konduğu yenilerinin farklı bir yerde tutulduğu lastikleri karıştırdılar. Yine geçtiğimiz haftaya gidelim Ferrari pit duvarı Alonso ile Charles Leclerc'in arasındaki mesafeyi hesaplayamadı ve son turda 'En Hızlı Tur Puanı'nı almak için Charles Leclerc'i pite sokup yumuşak lastik taktılar.  Leclerc piste geri döndüğünde 'En Hızlı Tur Puanı' için değil kaybettiği yeri geri almak için çabaladı. Telsiz konuşmaları ise aynen şu şekilde: Xavi: “En hızlı tur için pite gel.” Charles Leclerc: “Bu riski almak istemiyorum.” Xavi: “Pite gel. pite gel.”

FERRARİNİN YARIŞTAN HABERİ YOK

Emin olun McLaren ile sözleşmesi sonlandırılacak olan Ricciardo dahil kimse Charles Leclerc'in yerinde olmak istemez. Sadece rakipleriyle değil adeta ekibiyle de mücadele halinde. Durumun vahametini şu şekilde açıklayayım Geçtiğimiz haftaya Belçika'ya gidelim. Ferrari pit duvarı yarışta pilotunun hangi konumda olduğunu dahi bilmiyor. Telsiz konuşmaları şu şekilde: Xavi: "10. sıradasın. Stroll önünde." Charles: "Hayır. 9. sıradayım ve Max önümde." Xavi: "Doğru. Sen 9. sıradasın." Traji komik...

CHARLES LECLERC NE YAPMALI

Macaristan'da lider olduğu yarışta Charles Leclerc'i pite alan Ferrari sert lastiğe geçirerek uzun bir sürüş bekledi ama yine yanlış stratejiyle Monacolu pilotu yarışta geri düştü... Lider götürdüğü yarışta yanlış lastikler nedeniyle 6. sıraya kadar geriledi. Leclerc son 10 turda Ferrari pit duvarının telsizine cevap vermedi. İşte Leclerc tam da bunu yapmalı. Normal şartlarda pilotlar takım patronunu karşısına almaya çekinir fakata şu son durumlarda Binotto Leclerc'in karşısına çıkmaya çekiniyor. Önündeki rakibinin kim olduğunu bile zaman zaman karıştıran bir ekibe nasıl güvenebilir. Bana kalırsa Ferrari ekibi bu yıl daha da rezil olmadan şapkalarını önüne koyup Charles Leclerc'i dinlemeli ve yarışı onun stratejileri üzerine kurup zararı azaltmalı