Enuygun özür diledi: Bu ayrımı onaylamıyoruz, işletme satışa kapatıldı

Yayın tarihi: 7 Mayıs 2024 Salı 3:55 pm - Güncelleme: 7 Mayıs 2024 Salı 3:57 pm

Haber: CEREN URAL

Online bilet satış platformu Enuygun, Suriyeli yolculara bilet satışı yapmayan firma hakkında inceleme başlattıklarını duyurarak özür diledi.

Sosyal medyada Suriyeli bir öğrenci, kız kardeşiyle birlikte ailesinin yanına gitmek için online bilet satış platformu Enuygun’dan almak istediği bilet için hesabından para çekilmesine rağmen ‘Suriyeli uyruklu yolculara bilet satışı yapılmamaktadır’ uyarısı karşılaştığını yazdı. Gerekli resmi izinlere ve ödemeye rağmen bilet işlemi tamamlanmayan öğrenci işletme hakkında şikayette bulunacağını açıkladı.

Sosyal medyada gündem olan uygulamaya ‘ırkçı-ayrımcı’ tepkileri gelirken, Enuygun bir açıklama yaparak özür diledi. Din, dil, ırk esaslı bir satış politikalarının bulunmadığını belirten şirket, işletmenin satışa kapatıldığını açıkladı.

Enuygun’un açıklaması şöyle:

“ENUYGUN olarak milyonlarca kullanıcımıza en iyi hizmeti sunmak için çalışıyoruz. 6 farklı dilde sadece Türkiye’de değil dünyada birçok ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bugün bir kullanıcımızın yaşamış olduğu kötü deneyimin bizleri çok üzdüğünü en içten duygularımızla ifade etmek isteriz.

ENUYGUN olarak tartışmasız biçimde din, dil, ırk esaslı bir satış politikamız asla bulunmamakta olup, seyahat sektöründe bu yönde yapılacak bir ayrımı da onaylamıyor, ayrıca yaşanan durumu turizm sektörünün doğasına ve seyahat özgürlüğüne aykırı buluyoruz.

İş modeli olarak kullanıcılarımıza sağlayıcı firmalar üzerinden hizmet veriyoruz. Firmanın iletmiş olduğu mesajı direkt olarak kullanıcımıza göstermiş olduğumuz için yaşanan durumdan dolayı ENUYGUN adına özür dileriz.

İlgili işletmeyi satışa kapattığımızı, benzer sorunların tekrarlanmaması adına gerekli önlemleri almak üzere harekete geçtiğimizi ve şirket içinde de inceleme başlattığımızı bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla

ENUYGUN”

 

 

 

Kaynak: HABER MERKEZİ