Bakanlık israfla mücadeleye 4 milyon TL harcadı

Yayın tarihi: 26 Ekim 2020 Pazartesi 7:31 am - Güncelleme: 26 Ekim 2020 Pazartesi 7:31 am

Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yürüttüğü gıda israfını önleme projesine 4 milyon lira harcandığı açıklandı.

Tarım ve Orman Bakanlığı, FAO işbirliğiyle gıda kaybını önlemek için “Gıdanı Koru, Sofrana Sahip Çık” projesi başlattı. “sofranasahipcik” internet sitesinden yurttaşlara gıda israfı ile mücadele etmesi öğütlendi. Ancak “Söz ver”, “İsrafla mücadele et” önerileri sözde kaldı.

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli’nin geçen günlerde tanıtımını yaptığı, gıda israfını önlemek için bakanlıkça başlatılan “Gıdanı Koru Kampanyası”nın yürütülmesi için, hizmet alımı yapıldı.

Cumhuriyet’ten Sena Yaşar’ın haberine göre, alımı ihale açmadan, “doğrudan temin” usulüyle yapan Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı, proje için Bakanlık bütçesinden 4 milyon liraya yakın para ödedi.

Tarım ve Orman Bakanlığı’nca, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) işbirliğiyle, gıda kaybı ve israfını önlemek için “Gıdanı Koru, Sofrana Sahip Çık” projesi başlatıldı. Proje kapsamında “sofranasahipçık” internet sitesinden tüm yurttaşların gıda israfı ile mücadele etmesi amacıyla “söz vereceği” bir dijital imza kampanyası da başlatıldı.

ALIMLAR İHALESİZ YAPILDI

Söz konusu kampanya, yurttaşlara “israfla mücadele” tavsiyesi verirken, bakanlık bütçesine pahalıya mal oldu. Projenin ilk adımının atıldığı geçen mayıs ayından bu yana, birbirinden farklı kampanyaları yürütmek için çok sayıda hizmet alımı yapıldı. Hizmet alımlarının hepsi, yönetmeliğe göre istisnai durumlarda yapılması için yetki verilen “22/b (doğrudan temin) usulüyle” yapıldı, ihale yöntemi tercih edilmedi. Projenin geçen hafta Bakan Pakdemirli tarafından tanıtımı yapılan “Söz Ver” dijital imza kampanyası için ise, yine aynı usulle hizmet alımı yapıldı. Bu alımda, Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı’nca, bu kez pazarlık için başka firmaların devreye girmesinin de engellendiği, bakanlığın diğer işlerini yapan bir mühendislik firmasından hizmet alımının tercih edildiği iddia edildi. Bakanlık bütçesinden, kampanyaya son yapılan dijital hizmet alımına 2 milyon TL ödenirken, bugüne kadarki alımlarla birlikte toplamda 4 milyon TL’ye yakın para harcandı.