Yurttaşı vuran kriz giyim mağazalarında alarm çanları çaldırıyor!

Yayın tarihi: 2 Kasım 2022 Çarşamba 8:52 am - Güncelleme: 2 Kasım 2022 Çarşamba 8:52 am

Türkiye’deki ekonomik kriz yurttaşların giyim alışverişini de vurdu. Giyim mazaları düşen satışlarını arttırmak ve mevcut stoğu eritmek için erken indirim dönemine girdi.

Yüksek fiyatlar nedeniyle ekimde giyim alışverişleri azaldı, markalar talebi kesti, konfeksiyon atölyelerinin kapasiteleri düşmeye başladı. Dünya’dan Yener Karadeniz’in haberine göre giyim alışverişi son 4 ayın en düşük seviyesine geriledi.

Sektör temsilcileri tedariklerini ötelemeye başladıklarını söylüyor. Hatta yine bazı büyük markalar kesilmemiş hammaddeleri, bedelini ödeyerek ‘konfeksiyon yapmayalım, 6 ay ya da bir sene sonra üretelim’ Bekle-gör politikasının uygulayan markalar, mevcut stoğu eritmeye yönelik erken indirim dönemine girdi.

Yabancı markalarda durumun daha da vahim olduğunu anlatan iş insanları, fast fashion devlerinin içerde aksesuar ve kumaşın alınmasına rağmen üretimi durdurduklarını anlattı.

Vatandaşa hazır giyim de yatırım aracı oldu

YERLİLİK ORANI DÜŞTÜ

Türkiye’de de kasım ayına girer girmez indirimler başladı. Giriş seviyesi ürün yapan markaların başında gelen LC Waikiki, dün itibari ile bambaşka indirimler adı altında indirim dönemine start verdi. Marka son dönemde yüksek yurtiçi üretim maliyetleri nedeni ile yurtdışı tedarikini artıracağını açıklamıştı. Alınan bilgiye göre, bu kapsamda daha önce yüzde 90 olan yerlilik oranı LC Waikiki’de yüzde 70’lere kadar gerilemiş durumda.