Teknoloji

Twitter en büyük reklam verenlerden bazılarını kaybetme riskiyle karşı karşıya

Elon Musk tarafından satın alınmasının ardından Twitter etrafında oluşan kötü algı, reklam verenlerin platforma şüpheyle yaklaşmasına sebep oluyor.

Bildiğiniz gibi son dönemde Facebook, Instagram, YouTube gibi dev platformların gelirlerinde ciddi düşüşler yaşanıyor. Bunun başlıca nedeni ise reklam verenlerin, pandeminin süren etkileri ve Rusya-Ukrayna krizi gibi sebeplerle reklam bütçelerini azaltmış olmaları. Bu yüzden şu sıralar internet dünyasında reklam gelirlerini koruyabilmek her zamankinden daha zor ve kritik bir hale gelmiş durumda. İşte böyle bir ortamda, reklam gelirleri hiç olmadığı kadar kritik bir hal almışken, Twitter en büyük reklam verenlerden bazılarını kaybetme riskiyle karşı karşıya. Bunun sebebi ise Elon Musk ve Musk’ın şirketi satın almasıyla birlikte oluşan kötü algı. Bildiğiniz gibi Elon Musk politik olarak epey tartışmalı bir isim. Musk’ın tartışma yaratan açıklamaları, pek çok kişiyi kendisine düşman etmiş durumda. Özellikle ABD’deki liberal kesim, Musk’tan pek haz etmiyor. Bu yüzden de bu kesim, artık Musk’ın şirketi olan Twitter’a karşı da otomatik olarak cephe almış durumda. Sayıları azımsanmayacak bu grubun şirkete karşı aldığı tavır ve bu konuda yaptıkları paylaşımlarla yarattıkları negatif algı reklam verenlerin de dikkatinden kaçmadı. Gelen son haberlere bakılırsa reklam harcamaları konusunda zirvede yer alan bazı şirketler, Twitter’a reklam vermeyi bırakabilir. Otomobil dünyasının en büyük şirketlerinden olan General Motors, Twitter’a reklam vermeyi durdurdu. Şirketin gidişatın ne yönde olacağını görmek için bir süre durup bekleyeceklerini söylüyor. Yani General Motors, platforma reklam vermeyi tamamen durdurmuş değil. Eğer bu geçiş süreci sorunsuz olarak gerçekleşirse Elon Musk’ın yönetimindeki şirkete reklam vermeye devam edebilir. Ancak şimdilik reklam vermeye ara veriyor. Üstelik platforma reklam vermeyi askıya alan tek şirket GM değil. Bir diğer otomobil devi Ford da aynı yolu izleyecek.