Elon Musk'ın eski adı Twitter olan X'i satın almasının ardından, 2021'de kurulan sosyal medya platformu Bluesky, kullanıcı sayısını hızla artırarak dikkat çekiyor. Şubat 2023 halka açılmasının ardından  Bluesky'ın kullanıcı sayısı 20 milyonu aşarak sosyal medya devleri X  ve Threads için ciddi bir rakip haline geldi.

Emre Özpeynirci "fiyatlar değil satışlar artıyor" diyerek duyurdu! İşte 2. el otomobilde son durum... Emre Özpeynirci "fiyatlar değil satışlar artıyor" diyerek duyurdu! İşte 2. el otomobilde son durum...

SEÇİMLERİN ARDINDAN PATLADI

ABD seçimlerinin ardından Bluesky’ın büyümesi hız kazandı. Her gün yaklaşık 100 bin yeni kullanıcı kazanan platform, özellikle ABD ve Britanya’da büyük bir kullanıcı kitlesine ulaştı. Pazar araştırma şirketi Similarweb’in verilerine göre, Bluesky ABD’deki günlük aktif kullanıcı (DAU) sayısında Threads ile arasındaki farkı hızla kapattı. 15 Kasım’da X kullanıcılarının Bluesky’a geçişi hızlanırken, Threads’in kullanıcı sayısının Bluesky’ın yalnızca 1,5 katı olduğu gözlemlendi.

Bluesky’ın web sitesi trafiği de Threads’i geride bırakarak önemli bir başarıya imza attı. Mobil uygulaması ise ABD seçimlerinin ardından kullanım oranını yüzde 519 artırarak 13 Kasım’da ABD App Store’da birinci sıraya yükseldi. Android kullanım oranları ise yıl boyunca yüzde 360’tan fazla arttı.

HIZLI YÜKSELİŞİNİN SEBEPLERİ

Bluesky’ın popülerliği, büyük ölçüde rakibi X’in tartışmalı kararlarından kaynaklanıyor. X’in, kullanıcı verilerini bir yapay zeka şirketine satma kararı ve kullanıcı engelleme özelliklerindeki değişiklikler, kullanıcıların güvenini sarstı. Ayrıca, Elon Musk’ın X platformunu Trump’ın başkanlık kampanyasını desteklemek için kullanması, birçok kullanıcıyı X’ten uzaklaştırdı.

Bu süreçte Bluesky, "gerçek" insan bağlantıları sunduğunu iddia eden farklı bir yaklaşımıyla ön plana çıktı. Platform, kullanıcılarına özel algoritmalar oluşturma, kişiselleştirilmiş alan adları tasarlama ve kendi başlangıç paketlerini seçme gibi özellikler sunarak rakiplerinden ayrılıyor. Bu yenilikçi özellikler, platformun kullanıcı dostu bir deneyim sağlama iddiasını güçlendiriyor.

THREADS VE X’E RAKİP OLMAYA HAZIR

Bluesky, kullanıcı sayısı açısından hala Threads’in gerisinde olsa da hızlı büyüme oranıyla dikkat çekiyor. Instagram’ın bir alt ürünü olan Threads’in 275 milyon aktif kullanıcısı bulunurken, Bluesky bu farkı hızla kapatıyor. ABD ve Britanya’da günlük web sitesi ziyaretlerinde Threads’i geride bırakmayı başaran Bluesky, kullanıcı tabanını daha da genişletmeyi hedefliyor.