Sosyal medya devi gün geçtikçe daha çok eriyor

Yayın tarihi: 21 Kasım 2022 Pazartesi 7:30 am - Güncelleme: 20 Kasım 2022 Pazar 2:18 pm

Bir zamanlar sosyal medya denildiğinde akla gelen ilk isimlerden biri olan Facebook için kötü gidişat devam ediyor.

Geçtiğimiz yıl ilk defa kullanıcı sayısında düşüş yaşayan Facebook, 2022’de de parlak bir yol çizmedi. Nitekim önümüzdeki süreçte de Facebook için tünelin ucu pek parlak gözükmüyor. Zira Facebook’un bağlı olduğu Meta’ya ilişkin raporlar pek de umut vaat etmiyor.

 

Meta ise içerdiği sosyal medya uygulamalarının kullanım oranı açısından olumlu bir tablo sergileyemedi. Her yıl günlük kullanıcı sayısında artış olduğu haberiyle ön plana çıkan Facebook, bu kez yatırımcıların beklentilerinin altında kaldı. Platform, tarihinde ilk kez kullanıcı sayısında düşüş yaşadı.

Meta’ya bağlı sosyal medya ağının günlük aktif kullanıcı sayısı 2022’in üçüncü çeyreğinde de düşmeye devam etti. Platform, Avrupa ve Asya Pasifik bölgelerinde yükseliş gösterirken, küresel olarak düşüş yaşadı.

Facebook

 

Öte yandan Facebook, aylık aktif kullanıcı sayısını artırdı. 2022’in üçüncü çeyreğinde bu sayı az da olsa arttı. Fakat bu artış platformu daha çok internet kimliği gibi kullananlar tarafından gerçekleşti.

 

Meta; Instagram, WhatsApp ve Messenger’ın kullanıcı sayısını ayrı ayrı paylaşmadı. Bu üçü de dahil olmak üzere tüm uygulamalarının aylık aktif kullanıcı sayısını 2022’in dördüncü çeyreğinde yıllık yüzde 9 artışla 3,59 milyar olarak açıklayan şirket; Günlük kullanıcı sayısının toplamda 2,82 milyar olduğunu belirtti.

Şirket, Facebook, Instagram, WhatsApp ve diğer hizmetlerini içeren uygulamalardan 32 milyar dolar gelir elde etti. Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklikle ilgili ürünleri kapsayan Reality Labs (RL) bölümünden 877 milyon dolar kazandı.

Modern Warfare 2 Steam’de rakip tanımıyor