Sivil Havacılık eski Genel Müdürü’nden GES yorumu: İflas eden tüccar eski defterleri açar

Yayın tarihi: 13 Haziran 2022 Pazartesi 9:18 am - Güncelleme: 13 Haziran 2022 Pazartesi 9:18 am

Türk lirasının dolar karşısında hızla erimesini engellemek amacıyla çıkartılan Gelire Endeksli Devlet İç Borçlanma Senet (GES) uygulaması Çarşamba günü başlayacak. GES gelirlerinin endekslendiği DHMİ kar eden tüm havalimanlarını özelleştirdi. Sivil Havacılık eski Genel Müdürü Oktay Erdağı, GES ile ilgili, “İflas eden tüccar eski defterleri karıştırırmış misali mevcut iktidar, defterden bula bula DHMİ’yi buldu” dedi.

Dolar karşısında Türk lirasının değer kaybını durdurmak amacıyla çıkartılan GES’lerin getirileri Devlet Hava Meydanları İşletmeleri (DHMİ) ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nden (KEGM) bütçeye aktarılan hasılat paylarına endeksli olacak. Ancak iktidarın bu uygulamasına ciddi eleştiriler geliyor.

Özgür Demirtaş’tan GES yorumu: Zihni sinir proje!

“İFLAS EDEN TÜCCAR ESKİ DEFTERLERİ KARIŞTIRIR”

Sivil Havacılık eski Genel Müdürü Oktay Erdağı, GES’in hasılat payına endekslenecek DHMİ’yle ilgili çarpıcı tespitlerde bulundu. Erdağı, sosyal medya hesabında şu mesajları kaydetti:

İflas eden tüccar eski defterleri karıştırırmış misali mevcut iktidar, defterden bula bula DHMİ’yi buldu. Gelire Endeksli Senetler (GES) DHMİ’nin gelirlerine endeksli olarak piyasaya sürülecekmiş. Oysa ki DHMİ’nin gelir getiren, karlı tüm havalimanları özelleştirildi.

DHMİ’nin işlettiği mevcut havaalanlarının tamamına yakını, mevcut gelirleriyle işletme giderlerini karşılayamıyor bile. EUROCONTROL’den gelen üst geçiş ücretleri olmasa; bırakın yatırım yapmayı, belki maaşları bile ödeyemeyecekler.

Bakanlığın anlam verilemeyen ekonomik adımını Oğuz Demir TELE1’e anlattı

“İKTİDARIN GÖZÜNÜ KAMAŞTIRIYOR”

Şu anda DHMİ’nin kasasında, Antalya Havalimanının 2052 yılına kadar işletme hakkının TAV’a devredilmesinin bedeli olan 7 milyar 250 milyon Euro’luk kira bedelinin yüzde 25’i olan 2 milyar 138 milyon Avro var. Bu para iktidarın gözünü kamaştırıyor. Ödenen bu parayla DHMİ’nin bilançosu çıldırdı.

Bu para AYT’nin gelirlerinin 29 yıllığına satılmasının bedeli olup tek seferde ödendi. Sonra ne olacak? Unutmayalım ki gelir getiren ve karlı olan tüm havalimanları önümüzdeki 25 yıldan daha fazla ipotek altında.