Netflix yüzde 25’e yakın abone kaybedebilir

Yayın tarihi: 25 Eylül 2022 Pazar 10:00 am - Güncelleme: 24 Eylül 2022 Cumartesi 10:01 pm

ABD’de yapılan yeni bir araştırma, Netflix kullanıcılarının yaklaşık yüzde 25’inin yakında aboneliklerini iptal ettirmeyi düşündüğünü ortaya çıkardı.

Bugün artık eğlence dünyasındaki en büyük rekabet dijital platformlara taşınmış durumda. Netflix, Disney, Amazon, Apple, Warner Bros. Discovery gibi şirketler bu alanda üstünlük sağlayabilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için kıyasıya bir rekabete girmiş durumda. Netflix ilk aşamada bu alanın mutlak lideri olarak zirveyi almış olsa da son dönemde kan kaybediyor. Öte yandan Disney+ gibi sonradan açılan dijital platformlar aradaki farkı hızla kapatıyor. Bu platformların sayısı gitgide arttıkça kullanıcıların da bu platformlar arasında tercih yapması gerekiyor. Yapılan son araştırma, önümüzdeki dönemde bu tercihlerin ne yönde gelişebileceğini gözler önüne seriyor.

Netflix

Reviews tarafından yapılan araştırmaya göre ABD’de ortalama bir kullanıcı dört farklı dijital platforma abone. Araştırmaya katılan 1000 katılımcının beşte dördü Netflix kullanıyor. Ayrıca en sık kullanılan dijital platform da yüzde 70’le Netflix. En sık kullanılan dijital platformlar sıralamasında sıralama şöyle devam ediyor:

HBO Max: %9.91
Disney+: %6.18
Peacock: %4.25
Hulu: %3.86
Apple TV+: %2.70
Paramount+: %2.70

 

Bu tablo Netflix için işlerin oldukça iyi gittiği şeklinde yorumlanabilir. Ancak araştırma kapsamında ortaya çıkan bir diğer veri, işlerin çok da iyi gitmediğini gösteriyor. Çünkü platforma abone olan her dört kişiden biri, yani kullanıcıların yüzde 25’i yakında Netflix aboneliğini iptal etmeyi düşünüyor. Bu yüzde 25’in aboneliği iptal etme isteğinin başlıca sebebi ise gitgide artan abonelik ücretleri. Abonelik iptal etmek isteyenlerin bir diğer gerekçesi izledikleri dizilerin artık platformda olmaması. Bildiğiniz gibi son dönemde platformdaki lisanslı içeriklerin sayısında ciddi bir düşüş yaşandı. The Office, Friends ve Seinfeld gibi sevilen ve hala çok izlenen diziler ABD’de başka platformlara geçti.

Bu araştırmanın endişelendirmesi gereken bir diğer şirket de Apple. Çünkü Apple’ın dijital platformu Apple TV+, en az izlenen dijital platformlar arasında yer alıyor. Apple, ürünlerini alan kişilere ücretsiz Apple TV+ üyeliği hediye ettiği için abone sayısı bazı rakiplerinden yüksek olsa da, bu kullanıcıların platformda pek de vakit geçirmediği görülüyor.

Meta patent ihlali davasında 175 milyon dolar ödeyecek