Maaş promosyonlarıyla ilgili şikayetlerde büyük artış

Yayın tarihi: 5 Mayıs 2023 Cuma 10:54 am - Güncelleme: 5 Mayıs 2023 Cuma 10:55 am

Çözüm platformu Şikayetvar, maaş promosyonu ve limit artışı konularını mercek altına aldı. Gerçekleşen yeni düzenlemelerle birlikte emekli ve çalışanların yakından takip ettiği maaş ve promosyon konulu şikayetler, yüzde 287 artarken; para çekme limitini konu alan şikayetlerin artış oranı ise yüzde 212 oldu.

Son dönemde kamu ve özel bankalar duyurdukları promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan da bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip ediyor. Şikayetvar, 31 Mart 2022 ile 31 Mart tarihleri arasını kapsayan verilere göre; bankalarla ilgili maaş promosyonu konulu şikayetler bir önceki dönemle kıyaslandığında yüzde 287 artış oranıyla ilk sırada yer aldı. Konuyla ilgili 2022’de 808 olan şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e tırmandı. Kamu bankalarına geçen dönem promosyonlarla ilgili 293 şikayet ulaşırken bu sayı yeni dönemde yüzde 436’lık artış ile bin 572 olarak gerçekleşti. Promosyonlarla ilgili özel bankalardaki şikayetler ise yüzde 486’lik artış ile 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.

POS CİHAZI ŞİKAYETLERİ YÜZDE 46’YA ULAŞTI

Finansal dünyada hemen hemen her işlemin sanal ortamda gerçekleşmesiyle birlikte tüketicilerin yaşadığı sorunlar ve çözüm beklediği konular da değişim gösterdi ve bu durum şikayetlerde artışa neden oldu. Bu kapsamda POS cihazlarıyla ilgili platforma ulaşan şikayetlerin bir önceki döneme oranla yüzde 46 artış gösterdi. Yine sanal ortamda gerçekleşen para transferi işlemleri ve tüketicinin işlemler sırasında yaşadığı sorunlar da bir önceki döneme oranla yüzde 44 arttı.

Araştırmaya göre; belirtilen dönemde tüm bankacılık sistemindeki şikayetler yüzde 22 artarak 423 binden 518 bine, özel bankalarla ilgili şikayetler yüzde 28 artış ile 295 binden 377 bine, kamu bankalarıyla ilgili şikayetler ise yüzde 10 artışla 128 binden 142 bine yükseldi.