Birleşecek iki kara delik keşfedildi!

Yayın tarihi: 10 Ocak 2023 Salı 10:17 pm - Güncelleme: 10 Ocak 2023 Salı 10:18 pm

İlk kez birbirine 750 ışık yılı yakınlıkta ve etrafındakileri durmadan yutan iki kara delik keşfedildi.

Etrafındakileri durmadan yutan iki kara delik keşfedildi. Böylelikle şimdiye kadar birbirine en yakın konumda olan kara delikler bulundu.

Çalışma, The Astrophysical Journal Letters dergisinde yayımlandı. Alma teleskopunu kullanan bilim insanları, kara deliklerin birbirine 750 ışık yılı uzaklıkta olduğunu belirtti. Şimdiye kadar en yakın noktada gözlemlenen kara delikler, 500 milyon ışık yılı uzaktaki yengeç takım yıldızında birleşen iki galaksiye bakıyor.

NASA açıkladı Stephen Hawking yine haklı çıktı! Kara delik sızdırıyor

BİRLEŞTİKLERİNDE YERÇEKİMİ DALGASI YAYILACAK

Uzmanlar, kara deliklerin birleşip birleşmeme ihtimallerini de değerlendirdi. Kara delikler birbirine çok yakın olsa da birleşmeleri birkaç yüz milyon yıl alacak. Araştırmacılar, zaman içerisinde kara deliklerin güçlü yerçekimi dalgaları üreteceğini de yazdı. Sonrasında bu iki kara delik, devasa bir karadelik oluşturmak üzere birbirlerine çarpacak. Bu birleşme sonucunda enerji oluşacak. Kuvvetli yerçekimi dalgası uzaya ve zamana yayılacak.

CNN’de yer alan habere göre, çalışmanın sonuçları, ikili kara deliklerin düşünülenden daha yaygın olduğunu da ortaya çıkardı. Araştırmanın baş yazarı Michael Kos, “Galaksi birleşmelerinin evrende çok daha yaygın olduğunu bildiğimiz için, iki kara delikler çok daha yaygın olabilir” ifadesini kullandı.