Apple’ın başı bir kez daha rakiplerinin suçlamalarıyla dertte

Yayın tarihi: 7 Eylül 2022 Çarşamba 7:30 am - Güncelleme: 6 Eylül 2022 Salı 3:58 pm

Facebook Apple ile ipleri koparmak üzere. Apple, bugüne kadar oldukça hızlı ve istikrarlı bir büyüme geçirdi. Şirketin kısa sayılabilecek bir sürede bu denli büyümesi ve birçok insana göre dünyanın en değerli teknoloji markası haline gelmesinin arkasında yatan sebep, tabi ki dışa kapalı bir ekosisteminin olması.

 

Tamamen kendi ürünlerinden oluşan bir ekosisteme sahip olan Apple, bu sayede halk dili tabiriyle astığı astık, kestiği kestik bir marka hüviyetine bürünüyor. Son olarak reklam politikasında çok önemli bir değişikliğe giden ve hangi uygulamanın hangi veriyi kullanabilmesinin seçimini büyük oranda iPhone kullanıcılarına bırakan Apple’ın bu hamlesi, özellikle Facebook tarafından çok eleştirilmişti.

 

Facebook

Bütçelerindeki reklam gelirleri önemli yer tutan Facebook gibi şirketler, Apple’ın bu hamlesinden son derece zararlı çıkarken, Amerikalı teknoloji devinin reklam gelirlerinin bu yenilikten etkilenmemesi rakip şirketleri ayağa kaldırdı.

 

Apple tarafından diğer şirketlere uygulanan bu reklamcılık kısıtlamalarının, Apple’ın kendisine uygulanmadığını iddia eden şirketler, Amerikalı teknoloji devini haksız rekabetle suçluyor. Her ne kadar şu an için bu suçlamalar sanal ortam seviyesinde kalsa da, gelecek günlerde Facebook ile Apple’ın bu konuda davalık olduklarını okursak pek de şaşırmayız. Öte yandan Apple’ın yeni bir reklam sistemi üzerinden çalıştığı ve aslında bu kısıtlamaların amacının da reklam verenleri yeni sisteme daha istekli hale getirmek olduğunun konuşulduğunu da belirtelim.

ASUS Zenfone 9 satışa çıktı