‘AKP’nin fetvacısı’ Hayrettin Karaman bu kez de Google fetvasıyla gündemde

Yayın tarihi: 16 Ocak 2022 Pazar 11:24 am - Güncelleme: 16 Ocak 2022 Pazar 11:24 am

‘AKP’nin fetvacısı’ olarak tanınan Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman yine tartışmalı şekilde gündeme gelerek Google’la ilgili yönetilen soruya “İslâm’a aykırı bir şart ileri sürerse bu şartı mecburen kabul edersiniz ama mümkün ise yerine getirmezsiniz” şeklinde yanıt verdi.

Kendisini İslam Hukuku Profesörü olarak adlandıran Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman Erdoğan’ın açıkladığı kur korumalı TL mevduatı hakkında “faiz değil hibe” diyerek profesörü olduğunu iddia ettiği İslam hukukuna da karşı gelen açıklamalarıyla oldukça tartışılmıştı. Karaman’dan yine tartışılacak fetvalar gelmeye devam ediyor. Karaman şimdi de kendisine yöneltilen Google ile ilgili soruya verdiği cevap ile gündeme geldi.

Okuyucunun sorduğu soru şu şekilde:

“Gerçekten İslâm dinine göre Google’ın bana isnat ettiği kabul geçerli midir? Yani Google beni kabul etmiş sayarken, İslâm dini de beni kabul etmiş sayıyor mu? Çünkü ben hizmet şartlarından bazılarını İslâm’a zıt düştüğü için kabul etmiyorum. Ama bununla beraber hizmetten de faydalanmak istiyorum. Şimdi sırf Google’ın bana ‘kabul etmiş sayılırsın’ dediği şey, İslâm’a göre de kabul sayılır mı? Yoksa sayılmaz mı?”

KARAMAN’DAN GOOGLE FETVASI

‘AKP’nin fetvacısı’ olarak da bilinen Karaman, okuyucusunun sorusuna özetle “İslâm’a aykırı bir şart ileri sürerse bu şartı mecburen kabul edersiniz ama mümkün ise yerine getirmezsiniz” diyerek yanıt verdi. Karaman’ın verdiği cevapta okuruna ayetleri hatırlatarak şunları belirtti:

“Başka yerden temin edemediğiniz ve kullanmaya ihtiyacınız bulunan bir şey için karşı taraf, tek taraflı irade beyanı ve dayatma ile İslâm’a aykırı bir şart ileri sürerse bu şartı mecburen (ihtiyaç sebebiyle) kabul edersiniz ama mümkün ise yerine getirmezsiniz. Hadîse göre Müslüman, rızası dâhilinde ve meşru şartlara bağlıdır. Hz. Aişe, bir cariyeyi satın alıp hürriyetine kavuşturmak istemişti. Cariyenin sahipleri İslâm hukukuna aykırı bir şart ileri sürüyorlardı. Konuyu kendisine soran Hz. Aişe’ye, Peygamberimiz (s.a.), ‘Şartı kabul ederek satın al ve azad et, şeriata aykırı yüz şart olsa geçerli (Müslümanı bağlayıcı) değildir’

Bu konu fıkıh kitaplarında, ilgili akitler için ‘akitte koşulan şartlar’ bahsinde geçer.”

Erdoğan’ın fetvacısından evlilik yorumu! Alevi genç ile sünni bir kız evlenemez