Şok’un işten çıkardığı işçi: Geride kalanlar konuşmuyor çünkü sorumlulukları var

Yayın tarihi: 8 Nisan 2020 Çarşamba 3:51 pm - Güncelleme: 8 Nisan 2020 Çarşamba 3:52 pm

Salgın market çalışanlarının iş yükünü arttırırken Şok Market, çalışanlarını siparişleri yürüyerek teslim etmeye zorlamasıyla gündeme geldi. Şok yönetiminin servise çıkma baskısını kabul etmediği için ücretsiz izne zorlandığını söyleyen market çalışanı, “Ben hiç poşet taşımadım, ilk günden itibaren karşı çıktım. Ancak bölge müdürleri poşetlerin teslimi yapılırken WhatsApp gruplarına fotoğraf atılmasını istiyordu” dedi.

‘Cepte Şok’ online alışveriş uygulaması için farklı görevlerde çalışan işçilerin, ek ücret almadan, ellerinde poşetler ile yürüyerek siparişleri evlere ulaştırmaya zorladığı iddiaları ve çalışanların çektiği görüntülerin ortaya çıkmasıyla Twitter’da #ŞokMarketBoykot etiketiyle boykot çağrıları yapıldı.

Şok Market eve servisi kabul etmeyen çalışanlarını kovuyor

Bunun üzerine Şok’tan yapılan açıklamada ‘çalışanlara 500 metreden uzağa servis yaptırmadıklarını ve bu iş için 350 kişinin işe alındığı’ iddia edildi.

Şok yönetiminin servise çıkma baskısını kabul etmediğini, bunun üzerine ücretsiz izne zorlandığını belirten bir Şok Market çalışanı ise sosyal medya hesabından işten çıkarıldığını duyurdu.

Tükenmez Haber’den Nilay Göl’e konuşan işçi, güvenlik nedeniyle isminin kullanılmasını istemedi.

‘UYGULAMAYI KABUL ETMEDİĞİM İÇİN ÇIKIŞIM VERİLDİ’

Şok Market’in salgın krizini fırsata çevirdiğini söyleyen ve Şok’un ‘Cepte Şok’ online alışveriş uygulamasını kabul etmediği için çıkışının verildiğini söyleyen işçi, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu uygulama usulsüz bir şekilde, tebliğ edilmeden, aceleye getirilerek çalışanlara imzalatıldı. Kabul etmediğimi söylediğim zaman süresiz ücretsiz izin vereceklerini ya da yasal haklarımı kullanacağımı söylediler. Ben de ‘Yasal haklarımı kullanacağım’ dedim ve ertesi gün de iş akdimin feshinin gerçekleştiğini belirten kağıtla geldiler.”

‘WHATSAPP GRUPLARINA FOTOĞRAF ATILMASI İSTENİYORDU’

“Evlere servis için ek ücret verileceğine dair herhangi bir bilgi verilmedi. Ben hiç poşet taşımadım, ilk günden itibaren karşı çıktım. Ancak bölge müdürleri poşetlerin teslimi yapılırken WhatsApp gruplarına fotoğraf atılmasını istiyordu. Müşteriden fotoğraf için rica ediliyordu. Bununla ilgili birçok fotoğraf gördüm.”

‘ASILSIZ SAVUNMA’

“Koronavirüs krizini fırsata çevirdiler. O kadar acele ettiler ki altyapıları yoktu. Araç, personel, işleyiş hepsi eksik ve hatalı. Alışveriş yapanların yorumlarını okursanız birçok eksiklik belirtilmiş zaten. 500 metre ile ilgili sosyal medyada videolar var. İnsanlar ellerinde poşet yağmurda çamurda 500 metreden fazla mesafelere gidiyor, bununla ilgili bir çok kanıt mevcut. Şok’un açıklaması asılsız bir savunma”

‘İMZALADIĞIMIZ KAĞIDI OKUMAMIZA FIRSAT VERİLMEDİ’

“Yemek parası için imza attığımızı, bu maddeyi okumamıza fırsat verilmediğini söyledik. Bölge müdürü, ‘Benim 13 mağazam var, herkese anlatamazdım. Acelem vardı, okusaydınız’ dedi. ‘Ama fırsat verilmedi, imzalamazsak yemek paramızın yatmayacağını söylediniz’ dediğimizde de ‘Benim tebliğ için vaktim yoktu'”

‘BENİM AMACIM ÇALIŞANLARA BİR SES OLMAK’

“Hak arayacağım tabii. Çünkü; 25/2 yanlış bir çıkarma maddesiymiş. Ama 5.5 aylık çalışan olduğumdan bir kazancım olacağını sanmıyorum. Benim amacım geride kalan insanlar için bir şeylerin değişmesi. Sesleri çıkmıyor. Çünkü; korkuyorlar, sorumlulukları var. Onlara bir ses olmak benim amacım”