Unicorn adayı b4mar e-ticaret pazarına girdi

Yayın tarihi: 18 Nisan 2023 Salı 4:26 pm - Güncelleme: 18 Nisan 2023 Salı 4:26 pm

E-ticaret pazaryerlerinde faaliyet gösteren oyuncuların maliyet kalemlerinden dolayı yeni platform arayışları devam ediyor. E-ticaret pazarına giren unicorn adayı b4mar ise ölçek ekonomisi uygulayarak hem satıcılara hem de tüketicilere birçok faydayı birlikte sunuyor.

T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan verilere göre Türkiye’deki e-ticaret hacmi 2022’de bir önceki yıla göre %109’lık artış kaydederek 800,7 milyar TL’ye ulaştı. E-ticaretin genel ticaretteki payı ise 2021’de %17,7 iken, bu oran geçtiğimiz yıl %5 artarak %18,6’ya çıktı. E-ticaret pazarın büyümesi ve gelişmesiyle birlikte sektöre katılanların sayısı da yükselişe geçti. E-ticaret faaliyetinde bulunan şirketler 2022 itibarıyla 548 bin 688 olurken, bunların %97’si e-ticaret pazaryerlerinde faaliyet gösteriyor. Bunların %37,7’si İstanbul merkezliyken, sıralamayı %8,5 ile Ankara, %7,1’le İzmir takip ediyor. E-ticaret işletmelerinin %4,6’sı da Bursa’da konumlanırken, neredeyse %10’nu Antalya, Konya ve Kocaeli merkezli olarak faaliyet gösteriyor. Ülkemizdeki diğer şehirlerde bulunan işletmelerin e-ticaretteki payını artırmasını sağlamayı amaçlayan Ahmet Sefa Bir ve Şerafettin Özsoy b4mar e-pazaryerini kurdu. Sanayici İiş insanı Melih Sınırcı’nın da yatırımcı olarak desteklediği b4mar’ın gelecek dönemde pazarında ilk beş oyuncudan birisi olması bekleniyor.

MEVCUT E-TİCARET PAZARYERLERİNİN MALİYETLERİ SATICILARI ZORLUYOR

E-ticaret pazaryerlerini hem üreticiler hem de tüketiciler için barındırdığı zorluklar, yeni pazaryerlerine ihtiyacı tetikliyor. Öyle ki mevcut pazaryerlerinde satış yapmak oldukça maliyetliyken bunların ilk sırasında ise %30’lara varan komisyon oranları geliyor. Öte yandan aynı ürünü satan binlerce satıcının varlığı rekabeti de yoğunlaştırıyor. Üstelik bir ürünü satmak için sadece düşük fiyat vermek de yeterli olmuyor. Rakiplerinden bir adım öne çıkmak için pazaryerlerinde reklam satın almak zorunda kalıyor. Her bir unsur özellikle satıcıların büyümesinin önünde birer engelken, b4mar ise üyelerine büyük bir avantaj sağlıyor. Her bir ürün çeşitinde her markadan bir satıcının olacağı şekilde tedarikçi mağaza açma stratejisi uyguluyor. Öncelik ise markanın üreticisine veya exclusive (özel) satış haklarına sahip şirketlere tanınıyor. Ayrıca komisyon oranları da diğer pazaryerlerine kıyasla oldukça makul seviyelerde tutuluyor.

SATICILAR ÜRÜNLERİ DAHA UYGUN FİYATA SUNABİLİYOR

Tüketici alışkanlıklarının gün geçtikçe dijitale kaymasıyla birlikte vatandaşlarımızın e-ticaret pazaryerlerindeki harcamaları da artıyor. Öyle ki yurt içi harcamaların e-ticaretteki payı %91,3’lük oran ile 731 milyar TL olarak gerçekleşirken, diğer ülkelerin ülkemiz e-ticaret sitelerinden yaptığı harcamalar %4,2’lik oran ile 33,8 milyar TL’ye ulaşıyor.

b4mar’dan edinilen bilgilere göre platform tüketicilere dakikalar içerisinde ürün gönderimi vaadinde bulunmuyor. Çünkü böyle bir vaadin yüksek maliyetinin diğer pazaryerlerinde fiyatlara ve tüketicilere yansıtılıyor. B4mar bu yüzden yakın zamanda referanslı satışı da hayata geçirecek. Böylelikle müşteri olmasına referans olunan kişilerin satışlarından da özel indirimler ve ücretsiz ürünler kazanma şansı doğacak. Mağaza sahipleri, tedarikçiler için ürünleri daha uygun fiyata sunabilmeleri adına ayrıcalıklar yakalayacak. Her markadan sadece bir satıcının bulunabileceği b4mar’da satıcıların mümkün olduğunda üretici olması ya da üreticiden özel haklarla ürün tedarik edebilmesi isteniyor. Böylece aracısız bir şekilde üretici fiyatlarına erişebilmesi hedefleniyor. Böylece mağaza sahibi hem daha düşük pazaryeri komisyonu öderken hem de kendi markalarında tek satıcı olmanın getirdiği ölçek ekonomisinden faydalanıyor. Satış kolaylığının bir avantajı olarak kârlılık sorununu ortadan kaldırarak tüketicilere daha cazip fiyatlar sunabiliyor.

GLOBALLEŞME HEDEFLERİ İÇİN ULUSLARARASI GÖRÜŞMELERE BAŞLADI

Daha iyi tedarikçilere erişilebilmek ilk adımda çok daha az ama ülke çapında saygın üreticilerle anlaşma yoluna giren b4mar, globalleşme hedefi doğrultusunda birçok ülkeyle ön görüşmelere başladı. Bunların ilk sırasında Suudi Arabistan yer alıyor. Türk gıda ve tekstil ürünlerinin Suudi Arabistan’a, Suudi petrol türevli perakende ürünlerin de ülkemize satışının kolaylaştırılması için hem Türk hem Suudi resmi makamların desteğiyle işbirlikleri yapılması planlanıyor. Ayrıca ödeme sistemlerinde katılım bankacılığının dijital ürün ve ödeme sistemlerinin merkeze alınması da amaçlanıyor. Ön görüşme yapılan diğer ülke Almanya ortaklığında ise özellikle gurbetçi Türk vatandaşlarının iki ülke arasındaki alışverişlerini katalizör güç olarak değerlendirilerek faaliyet alanlarının Almanya’dan diğer Avrupa ülkelerine genişletilmesi hedefleniyor. Türki Cumhuriyetler için Özbekistan merkez üs olarak düşünülürken, koşer sertifikalı ürünlerin satışında yer almak için ise İsrail ana ülke olarak konumlanıyor. b4mar, Kafkaslara açılmak için de Gürcistan’ın merkez ülke olması için çalışmalarını sürdürüyor.