Ülkü Çoban sisteme girince fark etti! Hastanede kullanılmayan malzemeleri kullanılmış gibi sisteme girdiler

Yayın tarihi: 22 Aralık 2022 Perşembe 3:49 pm - Güncelleme: 22 Aralık 2022 Perşembe 3:56 pm

TELE1 sunucusu Ülkü Çoban, Seyrantepe’deki Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde muayene olduktan sonra, e-Nabız sisteminde kullanılmamasına rağmen 100 adet muayene eldiveni ile böbrek küveti gibi malzemelerin kullanılmış gibi sisteme girildiğini fark etti. Bakanlık yetkilisi durumu şaşkınlıkla karşılarken, hastaneden ‘stok için giriliyor’ yanıtı geldi.

TELE1 Sunucu Ülkü Çoban, geçtiğimiz günlerde, İstanbul Seyrantepe’deki Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne mide bulantısı ve üşüme şikayetiyle başvurdu.

Hastanenin acil servisinde 200’e yakın hastaya bakan yalnızca 1 doktor olduğunu söyleyen Çoban, sıra almak için kullanılan numaratörün de bozuk olduğunu belirtti.

Burada muayene dahi edilmeden serum ve iğneye yönlendirilen Çoban, e-Nabız sistemini incelediğinde ise kullanılmamış tıbbı malzemelerin, tedavisi sırasında kullanılmış gibi sisteme girildiğini fark etti.

DOKTORUN YANITI: OLUR ÖYLE

Çoban, hastaneye mide bulantısı ve üşüme şikayetiyle başvurduğunu, doktorun muayeneye dahi ihtiyaç duymadan serum ve iğneye yönlendirdiğini, “neyim var” sorusuna ise doktorun “Olur öyle” yanıtını verdiğini söyledi.

BAŞKA HASTANEDE BRONŞİT VE KORONAVİRÜS HASTASI OLDUĞUNU ÖĞRENDİ

Çoban, Beşiktaş’taki bir başka hastanede yapılan tetkiklerde ise bronşit hastası olduğunu ve koronavirüse yakalandığını öğrendi.

Çoban, hastanedeki acil servisinde görevli doktorun ilgisizliği sebebiyle hastalığından haberdar olmadığını belirterek, “Beşiktaş’taki bir devlet hastanesine gittim dün. Bronşit olduğumu öğrendim. Ardından mide bulantım geçmediği için PCR testi yapma ihtiyacı duydular ve koronavirüs pozitif olduğumu öğrendim. Yani ilk aşamada o büyük hastanelere gittiğimizde derdimize çare bulamıyoruz. Ben bronşit ve aynı zamanda koronavirüs pozitifken ortalarda dolaşıyordum.” dedi.

KULLANILMAYAN MALZEMELER, KULLANILMIŞ GİBİ E-NABIZ’A GİRİLDİ

Sıra kendisine geldiğinde muayene olmadan serum ve iğneye yönlendirilen Çoban, buradaki işlemlerinin ardından e-Nabız’dan muayene bilgilerini inceledi. Ekranda muayene olmamasına rağmen, tedavi sırasında; 100 adet eldiven, böbrek küveti ve ne olduğunu bilmediği birçok tıbbi malzemenin kullanıldığı bilgisini gören Çoban, durumu sosyal medya hesabında paylaştı.

“BAKANLIK YETKİLİSİ ANLAMLANDIRAMADI”

Kendisinin hastanedeki işlemleri sırasında bu kadar çok tıbbı malzeme kullanılmasının olanaksız olduğunu belirten Çoban’a, bir Sağlık Bakanlığı yetkilisi gece saatlerinde telefonla ulaştı.

Çoban, hastanedeki şikayetlerini anlatırken, bakanlık yetkilisini şaşırdığını belirterek şunları söyledi: “Sağlık Bakanlığı dün gece yarısı 1’de ulaştı. Şikayetimi anlattığımda, konuştuğum kişi anlamlandıramadı. ‘Nasıl yani, doktor size olur böyle dedi ve sadece serum ve iğneye mi gönderdi’ diye sordu.”

HASTANEDEN AÇIKLAMA

Çoban, sosyal medyadaki paylaşımının ardından Sağlık Bakanlığı tarafından arandığını, konuyla ilgili kayıt oluşturduklarını ifade etti. Şikayetinin üzerine ise hastaneden SMS yoluyla bir bilgilendirme yapıldığını kaydeden Çoban’a şu yanıt verildi:

“Sağlık Bakanlığı iletişim hattına yaptığınız başvuru değerlendirildi. Hastanemizde yapılan tedaviler için SGK’dan paket fiyatı üzerinden ödeme alınmaktadır. Kullanılan tıbbi sarf malzemeler SGK’ya fatura edilmemektedir. Hastadan da bu malzemeler için ücret alınmamaktadır. Kayıtlar, hastanenin stok kontrolü için mevcuttur”

HASTANE “ÖNCE BAĞLAYACAĞIZ” DEDİ, SONRA ÇAĞRILARA YANIT VERMEDİ

Öte yandan TELE1’den Egehan Erkün’ün ulaşmaya çalıştığı hastane yetkilileri, önce ilgili birime aktaracaklarını belirtti, daha sonra ise telefonu yüzümüze kapattı. Editörümüzün daha sonra yeniden ulaşmak için gönderdiği çağrılara ise hastane yanıt vermedi.

“BUNUN MANTIKLI BİR AÇIKLAMASI YOK”

Çoban, yetkililere seslenerek, “Şimdi soruyoruz, bu malzemeler stok kontrolü için kullanılmadığı halde neden hastalara kaydediliyor? Bunun mantıklı bir açıklaması yok. Bu mesajda da mantıklı hiçbir açıklama görmüyorum. Ve çoğu kişi de bu durumu paylaşıyor, neden?” ifadelerini kullandı.