Twitter, zararlı tweetleri bildirmek için yeni süreci ilk olarak Aralık ayında test etmeye başladı ve tweet’leri işaretlemeyi kolaylaştıracak “önce insan” yaklaşımını benimsemeye çalıştığını söyledi.

Daha önce, şirketin raporlama süreci, kullanıcıların ihlal edildiğine inandıkları belirli kuralı belirlemek için bir dizi menüde gezinmelerini gerektiriyordu. Süreç, şirketin politikalarına aşina olanlar için bile kafa karıştırıcıydı ve genellikle sorunlu tweet’lerin doğru şekilde işaretlenmemesine neden oluyordu. Yenilenen süreç, her rapora, kullanıcılardan hangi kuralın ihlal edilmiş olabileceğini tahmin etmelerini istemek yerine, “ne olduğunu” açıklamalarını isteyerek başlıyor. Ayrıca, başka birinin hedef alındığı tweet’leri bildirmeyi kolaylaştırıyor ve kullanıcılara nefret söylemini bildirmek için daha fazla seçenek sunuyor. tweet raporlama Twitter’a göre, bu basitleştirilmiş yaklaşım işe yarayacak. Şirket, yeni raporlama sürecinin, altı ay önce test etmeye başlamasından bu yana “uygulanabilir raporlarda” yüzde 50’lik bir artışla sonuçlandığını söylüyor. Sosyal medya platformlarında güvenlik artık son derece önemli bir durum haline geldi. Hal böyle olunca da tüm şirketler platformlarındaki kullanıcıların güvenliğini sağlamaya eskisinden daha fazla çalışıyor. Bu kapsamda sunulan güvenlik özelliklerine ek olarak şirket diğer tweetleri bildirmeyi de kolaylaştırıyor. Geçtiğimiz yıl WhatsApp tarafında yaşanan güvenlik problemleri bu tarz sorunları çok daha fazla gündeme getirmişti. Bu nedenle artık daha fazla bir hassasiyet söz konusu.
Muhabir: ecevit bıktım