Toyota, Avrupa’da pazar payını arttırdı

Yayın tarihi: 19 Ocak 2023 Perşembe 8:30 am - Güncelleme: 18 Ocak 2023 Çarşamba 1:57 pm

Toyota, Avrupa satışlarında rakiplerinden daha iyi bir performans sergileyerek hem satılan araç sayısını hem de pazar payını genişletti.

Dünya, otomobil satışı anlamında kısır geçen bir yılı geride bıraktı diyebiliriz. Özellikle Avrupa, 2022 yılında oldukça sıkıntılı bir dönem geçirdi ve bu dönemde otomobil satışları yaklaşık %11 düzeyinde geriledi.

 

Tabi bunun arkasında birçok neden var. Bir türlü tam anlamıyla çözülemeyen çip krizi, otomobil fiyatlarının artması ve ekonomik kriz beklentileri nedeniyle insanların talep kısma eğilimi içerisinde olması söz konusu düşüşün başlıca nedenleri arasında. Ancak Toyota, sektörün geneli düşüş yaşamasına rağmen hem satış adetini hem de pazar payını arttırarak rakiplerinden sıyrıldı.

 

Toyota

Ortaya çıkan verilere göre Toyota 2022 yılı içerisinde Avrupa’da yaklaşık 1 milyon 81 bin adet araç satışı gerçekleştirerek en çok otomobil satan markalar sıralamasında 2. Sıraya yerleşti. Üstelik bu satış rakamının manası, geçtiğimiz yıla göre %0,5’lik bir artış manasına da geliyor. Her ne kadar bu artış oranı çok cüzi bir rakam olarak görülse de, sektörün %11 gerilediği bir dönemden bahsettiğimizi unutmayalım.

 

Öte yandan şirket sadece satış adetini değil aynı zamanda pazar payını da arttırmayı başardı. Geçtiğimiz yıla göre pazar payında %0,9’luk artış yaşayan Toyota, %7,3’e ulaşan pazar payıyla kendisi için tüm zamanların en yüksek pazar payına ulaşmış oldu. Son olarak markanın Avrupa’da bu başarıyı elde etmesini sağlayan ve en çok satılan Toyota modelleri sıralamasında ilk sırayı alan isim Yaris olurken, onu Corolla ve Yaris Cross modelleri takip etti.

Hologramlar sağlık sistemine yardımcı olabilir mi? Geleceğin teknolojisi