Instagram, Instagram akışının gönderiler arasında gezinmeyi TikTok’a çok daha fazla benzetecek ve kullanıcılar a TikTok’talarmış gibi hissettirecek yeni bir tam ekran sürümünü test ediyor.

Mark Zuckerberg, Instagram Hikayesinde testin bir ön izlemesini paylaştı ve yeni görünümün “yakında” bazı kişilerin kullanımına sunulacağını söyledi. Uygulama geçen ay “tam ekran” bir yayının bir sürümünü test etmeye başlamıştı, ancak bu test yayınında gönderiler aslında uygulamanın tüm ekranını kaplamadı. Zuckerberg tarafından paylaşılan en son sürümde ise gönderiler TikTok’ta olduğu gibi ekranın en üstüne kadar uzanıyor. Yeni görünüm, gelen kutunuza erişmek ve yeni gönderiler oluşturmak için kısayolları da değiştiriyor.

TikTok

Hâlâ deneme aşamasında olmasına rağmen, yeni görünüm Meta’nın TikTok ile rekabeti birinci öncelik haline getirme arzusuna uygun. Bu Instagram kullanıcı özet akışına daha fazla Reels ve “önerilen” içerik eklemenin yanı sıra statik görüntülerden daha çok videoyu vurgulamak anlamına gelecek. Zuckerberg, “Fotoğraflar hala Instagram’ın önemli bir parçası ve tam ekran bir Akışta görünme biçimlerini iyileştirmenin yolları üzerinde çalışıyoruz” diyor. Meta ayrıca, Facebook uygulamasında, arkadaşlarından ve takip ettikleri sayfalardan gelen gönderiler yerine, kullanıcıların akışlarına daha fazla “önerilen” içerik ekleyecek büyük bir yenilemeyi planlıyor. Zuckerberg, değişikliklerin, yalnızca kullanıcıların mevcut sosyal grafiklerine güvenmek yerine, AI odaklı önerilere yönelik daha geniş bir dönüşün parçası olduğunu söylüyor.

Muhabir: ecevit bıktım