Sıcaklık sıfırın altına indi elektrikli araçlar yollarda kaldı! Soğuk bataryaları neden boşaltıyor?

Yayın tarihi: 19 Ocak 2024 Cuma 9:30 am - Güncelleme: 19 Ocak 2024 Cuma 9:30 am

ABD’nin Chicago kentinde hava sıcaklığının sıfırın altına düşmesiyle birlikte elektrikli araçlar yollarda kaldı. Hızla boşalan bataryalarını doldurmaya çalışan sürücüler, şarj istasyonlarında uzun kuyruklar oluşturdu.

Euronews’te yer alan habere göre; araçlarıyla çalışan veya işe giden ABD’liler, soğuğun etkisiyle bataryalarının hızla ve aniden boşalmasından şikayet etti. Kiraladığı Chevy Bolt’u şarj etmekten başka pek bir şey yapmadığını ve yine bitik bir aküyle yolda kalmaktan endişe ettiğini söyleyen Uber sürücüsü Javed Spencer da durumdan şikayetçi.

27 yaşındaki Spencer, pazar günü bataryasının bitmesine 30 mil kala bir şarj istasyonuna doğru yola çıktığını söyledi. Birkaç dakika içinde şarjının bitmesi üzerine arabasını istasyona çektirmek zorunda kalmış.

Önceki yıllara göre daha fazla insanın elektrikli araç sahibi olduğu bu kış, dondurucu soğukların bataryaları tüketmesi ve sürüş menzilini azaltması nedeniyle soğuk hava dalgaları elektrikli araç sahipleri için sorun olmaya başladı.

Daha önce de Avrupa’dan bu tarz haberler gelmiş, elektrikli araç sürücülerinin otomobillerini yol kenarlarında bırakmak zorunda kaldığı görüntüler kameralara yansımıştı.

SOĞUK HAVADA ELEKTRİKLİ ARAÇ AKÜLERİ NEDEN BOŞALIYOR

İçten yanmalı motorlu araçların aksine, elektrikli bir aracın iki aküsü vardır: düşük voltajlı ve yüksek voltajlı. Özellikle soğuk havalarda, düşük voltajlı, 12 voltluk akü de geleneksel araçlarda olduğu gibi şarj kaybedebilir.

Eski bir Tesla çalışanı olan ve şu anda Tesla da dahil olmak üzere otomobil üreticilerini temsil eden Sıfır Emisyonlu Ulaşım Derneği’nin yönetici direktörü olan Albert Gore III, bu olduğunda, düşük voltajlı akü takviye edilmeden E.V.’nin hızlı şarj cihazında şarj edilemeyeceğini söyledi.

Elektrikli araçlar için zorluk, bataryanın iki tarafının aşırı soğuk havalarda yavaşlayan kimyasal reaksiyonlara sahip olması.

Temiz Enerji Enstitüsü Direktörü ve Irvine’deki California Üniversitesi’nde makine ve havacılık mühendisliği profesörü olan Jack Brouwer, bunun bataryanın hem şarjını hem de deşarjını etkilediğini söyledi.

Brouwer, “Bataryalı elektrikli araçların çok soğuk koşullarda çalışmasını sağlamak çok zor oluyor. “Hava soğuksa bir bataryayı o kadar hızlı şarj edemez ya da o kadar hızlı boşaltamazsınız. Etrafta dolaşmanın fiziksel bir yolu yok.” şeklinde konuştu.

Honda’dan elektrikli araç piyasasına damga vuracak otomobil

Kaynak: TELE1