Samsung akıllı telefonlarının suya dayanıklılık kabiliyetleri konusunda dürüst davranmadığı gerekçesiyle 9.65 milyon dolar cezaya çarptırıldı.
Bunun sebebi ise şirketin bazı telefonlarının tanıtımında kullanıcıları yanılttığına karar verilmesi. Telefonlarının suya dayanıklılık kabiliyetleri konusunda kullanıcıları yanlış bilgilendirmekle suçlanan Samsung Avustralya, 9.65 milyon dolar cezaya çarptırıldı.
Avustralya Rekabet & Tüketici Komisyonu tarafından yapılan açıklamada, şirketin çok sayıda modelinde suya dayanıklılığı aslında olduğundan daha iyi gösterdiği için cezaya çarptırıldığı belirtildi. Avustralya Rekabet & Tüketici Komisyonu tarafından yayınlanan açıklamaya göre şirketin tanıtımında söylediği kadar suya dayanıklı olmayan telefonları şunlar: Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy A5 (2017), Galaxy A7 (2017), Galaxy S8, Galaxy S8 Plus, Galaxy Note 8. Tüm bu modeller hesaba katıldığında Avustralya’da satılan 3.1 milyon telefonda bu durumun söz konusu olduğu belirtiliyor.
Güney Koreli teknoloji devi, Avustralya’da bu telefonların tanıtımı için yayınladığı online ve fiziki tanıtım görsellerinde, bu telefonların havuzda veya deniz suyunda hasar almayacağını belirtmişti. Ancak kullanıcıların gerçeğin hiç de öyle olmadığını talihsiz durumlar yaşayarak fark ettiler. Bazı telefonlar suya temas ettikten sonra çalışmaz hale gelecek kadar bozuldu.
Avustralya Rekabet & Tüketici Komisyonu, şirketin de bu telefonların tanıtımında hata yaptığını kabul ettiğini söylüyor. Güney Koreli teknoloji devi, telefonun şarj girişindeki bir parçanın suya temas etmesi nedeniyle bozularak çalışmayı bırakabildiğini kabul ediyor. Bu davanın karara varmasının ardından, daha önce telefonları bu sebepten bozulan kullanıcıların Samsung ile irtibata geçmeleri öneriliyor. Şirketin Avustralya şubesinin bu sebeple zarar gören telefonları tamir etmesi ya da değiştirmesi gerekecek.