Privacy Sandbox projesi, Android cihazlarında test ediliyor

Yayın tarihi: 31 Aralık 2022 Cumartesi 9:30 am - Güncelleme: 30 Aralık 2022 Cuma 6:34 pm

 Privacy Sandbox adlı projesini duyuran Google reklam verenlerin toplayabileceği kullanıcı verilerinin miktarını azaltmayı amaçlıyor. Açıklanan yeni projeye göre Google kişisel verilerin gizliliği ile ilgili yeni bir düzenlemeyi uygulamaya koyacak.

 

Apple son yaptığı güncellemeyle uygulama geliştiricilerini, kullanıcıları takip etmeden önce onlardan izin istemeye yönlendiriyor. Google’ın bu hamlesi tüketici verilerini izlemek için kodlarını uygulamalara yerleştirmeye güvenen Meta gibi firmalar için bir darbe olacak.

Meta bu ay, Apple’ın değişikliklerinin bu yıl 10 milyar dolara (7,3 milyar sterlin) mal olacağını söyledi. Google’ın Android işletim sistemi, dünya çapında akıllı telefon sahiplerinin yaklaşık %85’i tarafından kullanılmaktadır.

 

 Privacy Sandbox

Reklamları hedeflemek için insanların tarama geçmişini kullanan üçüncü taraf çerezleri, 2023’ün ilk çeyreğine kadar Google’ın Chrome tarayıcısında aşamalı olarak kaldırılacak.

Google, artık Privacy Sandbox adını verdiği şeyi Android uygulamalarına genişlettiğini ve kullanıcıların verilerini paylaşmayı sınırlayacak ve “reklam kimliği de dahil olmak üzere uygulamalar arası tanımlayıcılar olmadan çalışacak” çözümler üzerinde çalıştığını söyledi.

 

Pek çok uygulama kullanıcıların bilgilerini uygulama ve internet sitelerine girerken farklı çerezlerle topluyordu. Google, kullanıcılardan istenen çerezleri gözden geçirecek ve çerezleri takip edecek bir sistem geliştirerek kullanıcılarının gizliliğini koruyacağını açıkladı. Teknoloji devi Google yeni planını nasıl uygulayacağını henüz detaylandırmadı.

TikTok şifre çalma 2023! Denendi çalışıyor!