Alman lüks markası Porsche , satışlarının 4,4 milyar € (yaklaşık 4,8 milyar $) arttığını ve modellerine büyük ilgi gördüğünü söyledi.

Üst üste üç yılda, Porsche EV Taycan serisi, 41.296 adet elektrikli sürüş deneyimi sundu. Şirket ikonik 911’den daha fazla satmayı başardı ve net olarak 38.464 adet satış kaydedildi. Bununla birlikte şirket şimdi doğayı korumak amacıyla bazı planlar da yapıyor. Porsche Şirket, 2030 yılına kadar satışlarının yüzde 80’inin “tamamen elektrikli” olmasını planlıyor. Porsche aynı zamanda karbon nötr olmak için ek bir plan yaptığını söyledi. Bu planlar dahilinde 2025 civarında bir noktada “yalnızca tamamen elektrikli biçimde” araçlar piyasaya sürülecek. Elektrikli 911 ve Cayenne ile Porsche’nin gerçek performansını göreceğiz. Her ne kadar şirket elektrikliye geçiş planları olduğunu söylese de bu adımlar çok yavaş atılıyor. Bu sebeple umarız ki bundan sonra daha hızlı ve net adımlar görebiliriz. Porsche ayrıca “premium şarj istasyonlarına” ve “kendi şarj altyapısına” yatırım yapacağını da duyurdu. Şirket, Leipzig’de yüksek profilli bir şarj istasyonunu başlattıktan sonra bu alanda deneyime sahip. Şirket, 2024’te sevkiyata başlayacak yeni, yüksek performanslı pil hücreleri almak istediğini de sözlerine ekledi. Tüm bu elektrikli hayata geçiş planlarının gerçek anlamda başlaması ne kadar zaman alır belli olmaz ancak şirketler bu konuda elinden geleni yapıyor.

Muhabir: ecevit bıktım