NASA evrenin sesini yayınladı… Duyanlar korkuya kapıldı

Yayın tarihi: 12 Mart 2019 Salı 1:55 pm - Güncelleme: 12 Mart 2019 Salı 1:56 pm

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), evrenin ultrason verilerden oluşturulmuş ‘ evrenin sesi ‘ yayınladı.

Bilim insanları, Hubble teleskobunun Wide Field Camera 3 kamerasıyla çektiği galaksi kümelerinin fotoğraflarını sese dönüştürdü. Her bir öğeye bir ses verildi. Yıldızlar ve kompakt galaksilere kısa ve net tonlar, sarmal galaksilere de değişen yüksekliğe sahip uzun sesler verildi.

NASA’nın açıklamasında, “Bu, muhtemelen şimdiye kadar duyduğunuz en sıra dışı müzik türü” ifadeleri yer aldı. evrenin sesi

Ancak internet kullanıcıları bu müziği ilginç olsa da korkunç buldu.

Bir twitter kullanıcısı, “Sadece bana mı biraz ürkütücü geliyor?” derken, bir diğeri ise, “Bu kayıt bana korkunç geliyor ve su altındayken insanın duyduğu seslere benziyor” ifadelerini kullandı.

NASA’dan kritik buzdağı uyarısı!

ABD Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), yakın zamanda Antarktika’dan çok büyük bir buzdağının kopacağını duyurdu.

NASA’dan bilim insanları, ABD’nin New York kentinin yüz ölçümünün iki katı büyüklüğünde buzdağının yakında Brunt buz sahanlığından kopmasının beklendiğini bildirdi.

Bilim insanları, buzulun 30 Ocak 1986’da ve 23 Ocak 2019’da çekilmiş uydu görüntülerinin karşılaştırılması sonucunda buz adasındaki çatlakların oldukça ilerlediğine işaret etti.

Buzul bilimci Joe MacGegor, buz sahanlığının dayanıklılığının çatlakların nerede birleşeceğine bağlı olduğunu belirterek, küresel ısınmanın Antarktika’da buz kaybını hızlandırdığını ifade etti.

Bu yılın başlarında yapılan bir araştırma, Antarktika kıtasında buzul erime oranının, 16 yıllık sürede yıllık ortalama yüzde 280 arttığını ortaya koymuştu.