Moda devi tepkilerin ardından reklamını geri çekti!

Yayın tarihi: 23 Ocak 2024 Salı 2:02 pm - Güncelleme: 23 Ocak 2024 Salı 2:02 pm

Moda sektörü devi H&M, Avustralya’da “Okula dönüş modasıyla dikkatleri çekin” sloganı ile kız çocuklarının fotoğrafını kullandı. Marka “çocukları cinselleştirmeye çalışmak” ile suçlanınca söz konusu reklamı geri çekti.

İsveç merkezli moda devi H&M, “çocukların cinselleştirildiği” suçlamasının ardından Avustralya’da yaptığı reklam kampanyasını geri çekti. CNN’de yer alan habere göre, reklam afişinde, ilkokul çağındaki iki kız çocuğun fotoğrafı ve “Okula dönüş modasıyla dikkatleri çekin” sloganı yer alıyordu.

Sosyal medyada tepkiler artarken, Avustralyalı yazar Melinda Tankard Reist, “Küçük kızların dikkatleri görünüşlerine, vücutlarına ve ‘tarzlarına’ çekmeleri gerektiği fikrini neden körüklemek istiyorsunuz?” ifadelerini kullandı. “Mumsnet” isimli internet sitesinin CEO’su Justine Roberts ise, “Perakendecilerin hala genç kızları zamanından önce cinselleştiren uygunsuz reklamlar üretmeye devam ettiğini görmek hayal kırıklığı yaratıyor” dedi.

H&M yaptığı açıklamada, yalnızca Avustralya’da yayınlanan reklamın kaldırıldığı belirtildi. Açıklamada, “Kampanyanın yol açtığı rahatsızlıktan dolayı çok üzgünüz” denildi.

Tekstil devi Sun Tekstil, sürdürülebilirlik alanındaki dönüşümünü NTT DATA’ya emanet etti

Kaynak: TELE1