Microsoft, oyun dünyasında yeni stratejiler uygulamaya devam ediyor

Yayın tarihi: 18 Nisan 2022 Pazartesi 7:00 am - Güncelleme: 17 Nisan 2022 Pazar 12:07 pm

Yıllarca oyun konsolları savaşında Sony’nin arkasında kalmış olsa da son dönemde Gamepass ile birlikte rekabeti yepyeni bir alana taşıyan ve bu yeni alanda Sony’ye karşı avantajlı bir konumda yer alan Microsoft, oyun dünyasında yeni stratejiler uygulamaya devam ediyor.

Bir yandan Xbox için oyun üreten yaratıcılara daha fazla gelir kaynağı yaratmak isteyen, bir yandan da oyun sektöründe yeni bir gelir kapısı açmayı hedefleyen şirket, aradığı cevabı oyun içi reklamlarda bulmuş olabilir.

Business Insider tarafından paylaşılan bilgilere göre Microsoft, Xbox oyunları içinde daha fazla reklama yer vermeyi planlıyor.

Microsoft

 

Bu yeni strateji kapsamında, Microsoft platformları için ücretsiz oyunlar geliştiren oyun yaratıcıları, bu oyunlar içinde reklam alanları yaratıp bu alanları reklam verenlere satabilecek. Halihazırda bazı oyunlarda oyun içi reklamlar bulunuyor. Ancak Microsoft’un yeni sistemi oyun içi reklamları daha yaygın hale getirmeyi planlıyor.

Bu yeni sistemde belli yerlere sabit reklamlar eklemek yerine oyun yaratıcıları oyun içinde belli noktaları reklam alanları olarak belirleyecek. Böylece bu alanlar farklı firmalara, reklam verenlere satılabilecek. Örneğin bir yarış oyunu içinde kenarda duran bir tabela reklam alanı olarak tanımlanacak ve reklam verenler buraya reklam vermek için oyun yaratıcılarına ücret ödeyecek. Microsoft’un en azından ilk planda bu reklam gelirlerden pay almayı düşünmediği söyleniyor. Görünüşe göre şirket bu yeni sistemle para kazanmaktan ziyade, oyun yaratıcılarını kendi platformlarına çekmenin peşinde.

Microsoft’un yeni oyun içi reklam sistemini bu yılın son aylarında platformlarında devreye sokması bekleniyor.

Apple’ın güvenlik sorunları 2021’de zirve yaptı