Microsoft, Bethesda hamlesinin arkasında yatan gerçekleri açıkladı

Yayın tarihi: 28 Haziran 2023 Çarşamba 9:00 am - Güncelleme: 27 Haziran 2023 Salı 1:34 pm

Microsoft Bethesda açıklaması ile kafaları karıştırdı. Microsoft’unXbox başkanı, Bethesda‘nın ana şirketi ZeniMax’i neden satın aldıklarının arkasındaki önemli nedenleri açıkladı. Bu sebeplerden biri de potansiyel bir Starfield PlayStation özellemesiydi.

Phil Spencer, FTC v. Microsoft duruşmasında yaptığı konuşmada, Sony’nin rakiplerine “platformumuzu atlamaları” için düzenli olarak ödeme yaptığını ve Microsoft’un rekabetçi bir durumda olabilmek için Bethesda’yı bünyesine katması gerektiğini belirtti.

 

 Bethesda

Spencer, “ZeniMax’i satın aldığımızda, Sony’nin Deathloop ve Ghostwire oyunları için Bethesda ile bir anlaşma yaptığını ve bu oyunların Xbox’a gelmemesi için ödeme yaptığını” ifade etti. “Starfield’ın da Xbox’a gelmeyeceğini öğrendiğimizde, üçüncü sırada yer alan bir konsol olarak içerik sahipliğimizde daha da geriye düşme riskiyle karşı karşıya kaldık. Bu yüzden hayatta kalmak adına içerikleri güvence altına almak zorunda kaldık” şeklinde konuştu.

Microsoft, Elder Scrolls ve Fallout oyunlarının yapımcısı Bethesda Softworks’ün ana şirketi ZeniMax Media’yı bünyesine katmak için 7,5 milyar dolar ödedi. Bu satın almanın tamamlanmasının ardından Microsoft, Xbox ve PC için özellemeler sunarak, Redfall’ı piyasaya sürdü ve Starfield’ın 6 Eylül’de piyasaya sürülmesi planlandı. Ayrıca Bethesda’nın beklenen Indiana Jones oyunu da yalnızca Xbox ve PC için özel bir oyun olacak.

 

İlginizi çekebilir: Bethesda, Starfield Tweet’ini sildi! Gerçek sonra ortaya çıktı

Daha sonraki açıklamalarında Spencer, Elder Scrolls VI’nın Xbox için özel bir oyun olup olmayacağını doğrulamayı reddetti. “Oyunun ne zaman çıkacağını göz önüne aldığımızda, hangi platformlarda piyasaya sürüleceği konusunda belirsizlik yaşadık” dedi. “Şu anda bunu netleştirmek bizim için zor.” Spencer, Elder Scrolls VI’nın bir Xbox özellemesi olacağına dair ipuçları vermiş olsa da, oyunun çıkışı hala birkaç yıl uzakta görünüyor.

Bugünkü açıklamalarında, Spencer’ın Sony’yi agresif ve düşmanca bir rakip olarak nitelendirmesi dikkat çekti. Spencer, “Her bir oyunu PlayStation’da yayınladığımızda… Sony, platformlarında elde ettiğimiz gelirin %30’unu alıyor ve bu parayı, Xbox’ın pazar üzerindeki varlığını azaltmak için diğer gelirleriyle birlikte kullanıyor” dedi. “Rekabet etmeye çalışıyoruz, ancak dediğim gibi, son 20 yılda bu konuda başarılı olamadık.”

Bethesda’yı satın almak ve Activision Blizzard’ı satın alma çabaları, Spencer’a göre Sony ile rekabet etmenin bir yoludur. Ancak Microsoft, burada rekabetçi kalabilmek için büyük miktarda para harcamaktadır. Önerilen Activision Blizzard anlaşması tam 68,7 milyar dolarlık bir değere sahiptir. Microsoft Bethesda açıklaması ile kafaları karıştırdı.