Maltepe VM Medical Park Hastanesi’nde ‘korkunç’ 10 gün!

Yayın tarihi: 25 Nisan 2023 Salı 3:33 pm - Güncelleme: 25 Nisan 2023 Salı 3:33 pm

Tele1.com.tr Haber Müdürü Fırat Yeşilçınar, İstanbul Maltepe’de bulunan VM Medical Park Hastenesi’nde eşi ile beraber yaşadığı mağduriyeti sosyal medya hesabından paylaştı. Çocuklarının doğumu sırasında yeterli bilgilendirme yapılmadığını belirten Yeşilçınar, doğum sigortalarının bulunmasına rağmen ödedikleri ücretin hastane tarafından iade edilmediğini söyledi.

Tele1.com.tr Haber Müdürü Fırat Yeşilçınar, geçtiğimiz günlerde baba oldu. İstanbul Maltepe’deki VM Medical Park hastanesindeki doğum sırasında eşi ile birlikte yaşadıkları mağduriyeti sosyal medya hesabında paylaşan Yeşilçınar, ameliyat öncesinde yeteri kadar bilgilendirme yapılmadığını ve hastanenin doğum sigortaları olmasına rağmen ödedikleri ücreti iade etmediklerini duyurdu.

Yeşilçınar şunları söyledi:

“Bu yoğun gündemde kişisel bir sorunla burayı meşgul ettiğim için özür dilerim.

7 Nisan’da Maltepe Medikal Park’a eşim ile erken doğum şüphesi ile gittik. Daha önce durumumuzu takip eden doktor ile iletişime geçtik. Doğum başladığı için bir süre bekletip tedaviye başladılar.

Akciğer gelişimi için iğne, serum yapıldı. 8 Nisan’da doktor bir süre daha tedavinin süreceğini söyledi. Ameliyat ve doğum bilgisi paylaşılmadı. 9 Nisan’da bize doktor uğrayabileceğini söyledi. Doğum bilgisi ve ameliyat durumu paylaşılmadı.

Eşime yemesi için çorba getirildi. Kamera kayıtlarında da bu görülebilir. Doktorun anestezi ihtimalini ilettik ama hemşire bir sorun olmadığını çorba içebileceğini söyledi. Ameliyat bilgisi onda yoktu. Biz risk almadık tabii. Çok kısa süre sonra başka hemşire geldi.

O hemşire de bize hazırlanın “15 dakika sonra hoca sizi ameliyata alacak” dedi. Şaşırdık tabii bizde bilgi yoktu çünkü. Ardından anestezi doktoru geldi bir şey yediniz mi dedi. Hayır dedik tabii. Bu şekilde ameliyata aldılar.

Ameliyat zorlu geçti tabii. Daha önceden kullanılan kan sulandırıcılar vardı. Çocuk da erken doğumdan yoğun bakıma girdi. 10 gün bekledik, şükür çocuğumuz çıktı yoğun bakımdan. Psikolojik olarak neye uğradığımızı şaşırdık eşimle.

Her gün el kadar çocuğu küvezde ziyaret edip evimize döndük. Rezalet bununla da bitmedi tabii. Tamamlayıcı sigorta doğumu karşılıyordu. Hastane hayır karşılamıyor red geliyor dedi. İki kez başvuru yaptırdık ret dediler. Biz paramızı nakit ödedik karttan.

Bir gün sonra tamamlayıcı sigorta mesaj attı hakkınız bulunuyor diye. Hastaneye gittik bu yanlışı giderecek mesaj attılar. E tabii haliyle yukarıda yoğun bakımda çocuk aşağıda biz liyakatsizlik ile uğraşırken eşim gözyaşını tutamadı. Halen de uğraşıyoruz.

Yazıp yazmamakta çok direndim. Ama başkası bana getirse bunu haber der basardım belki. Soran, hastaneye gelen, ilgilenen herkese ayrı ayrı teşekkürler. Başta çalıştığım TV kanalına. Umarım kimsenin başına gelmez ve yaşamaz bunu… Tekrar herkesten özür dilerim.

Bizimle ilgilenen sağlık çalışanlarının hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Özellikle yoğun bakım, ve temizlik emekçilerine.”

ÇOK SAYIDA ŞİKAYET OLUŞTURULDU

Öte yandan söz konusu hastaneyle ilgili sikayetvar.com üzerinden yapılan şikayetlerde çok sayıda hastanın mağdur olduğu öğrenildi. Hastaneye başvuran bazı hastalar, kendilerinden fazla para talep edildiğini ve ücret iadesi yapılmadığını belirtirken, bazı hastalar ise ‘ilgisizlik ve sorumsuzluk’ sebebiyle şikayet oluşturdu.

İşte o şikayetlerden bazıları: