Dünyanın en büyük sosyal medya ağlarından Instagram ve Facebook’un sahibi olan Meta, bu platformlardan elde ettiği gelirler sayesinde teknoloji dünyasının en büyük şirketlerinden biri haline geldi. Ancak bununla yetinmeyen şirket, bu sosyal medya ağlarından para kazanmanın farklı yollarını arıyor.
Bu amaç doğrultusunda çeşitli yöntemleri değerlendiren şirket, Instagram ve Facebook’a paralı özellikler eklemeye hazırlanıyor. Aynı şekilde Meta’nın bir diğer popüler uygulaması olan WhatsApp’ta da paralı özelliklere yenilerinin eklenmesi bekleniyor. Sosyal medya uygulamalarına yeni paralı özellikler eklemek için harekete geçen Meta, bunun için özel bir ekip kuruyor. Meta’nın bu planı, şirket yönetiminin çalışanlara gönderdiği bir notun sızdırılmasıyla ortaya çıktı. Meta, kurduğu bu yeni ekiple ilk kez sosyal medya uygulamalarına paralı özellikler eklemek için ciddi bir adım atıyor. Bu hamle, Meta’nın reklam gelirlerinin Apple yüzünden büyük darbe almasının ardından geliyor. Meta, reklam gelirlerindeki bu düşüşü paralı özelliklerle kapatmayı hedefliyor. Meta yöneticilerinden John Hegeman, şirketin hala reklam alanına büyük önem verdiğini ve kullanıcılara sunulacak paralı özellikler arasında, uygulamayı reklamsız hale getirecek bir seçenek olmayacağını söyledi. Hegeman, bunun yerine insanların para vermeyi sorun etmeyeceği yeni ve ilgi çekici özellikler ve deneyimler sunmayı planladıklarını belirtti. Düşündükleri yeni özelliklere dair detay vermektense kaçındı.
Muhabir: ecevit bıktım