Bu yeni özellikle içerik oluşturucular artık yalnızca kendi abonelerine özel yayın gönderilerini paylaşabilecek. Bu özel Reels ve fotoğraflar, onları öne çıkarmak için taç sembollü mor bir rozete sahip olacak.

Instagram başkanı Adam Mosseri, programdaki içerik oluşturuculardan en çok talep aldığı özelliğin bu olduğunu söylüyor. Ayrıca yeni bir abone sohbet seçeneği de yeni gelecek özellikler arasında yer alıyor. Bu yolla Instagram Influencerları diğer canlı yayın kanalları yerine yerine Instagram’da daha fazla sohbet etmeye ikna etme hedefi taşıyor. Bu grup sohbetleri Messenger tarafından destekleniyor ve içerik oluşturucular bunları gelen kutularından veya bir Hikayeden başlatabiliyor.

 içerik oluşturucu

Sohbetler 24 saat sonra otomatik olarak sona eriyor. Hayranlar, bir içerik oluşturucunun profilindeki bir abone ana sayfa sekmesine de erişebilecek. Fotoğraflar, Reelsler ve arşivlenmiş Canlı Yayınlar dahil olmak üzere aboneliğe dayalı içerik burada toplanacak. Mosseri, ABD’deki on binlerce içerik oluşturucusunun özel içeriğe erişmek için hayranlarından ayda 100 dolara kadar ücret talep etmelerini sağlayan abonelik programına erişimi olduğunu söylüyor. Instagram, Hikayeler ve canlı yayınlardan oluşan içerik üretici aboneliklerini ocak ayında test etmeye başlamıştı. Aboneler ayrıca yorumlarda ve DM’lerde kullanıcı adlarının yanında görünen mor bir rozet alıyor. Ana şirket Meta, içerik oluşturuculara bir izleyici kitlesi oluşturmaları ve Facebook ve Instagram’da içerik paylaşmaları için başka teşvikler sunuyor. Geçen ay Meta, içerik oluşturucuların 2024 yılına kadar uygulamalar aracılığıyla yaptıkları kazançlardan komisyon talep etmeyeceğini söyledi. Şirket daha önce bu yılın sonuna kadar Facebook ve Instagram gelirlerinden kesinti yapmayacağını belirtmişti.

Muhabir: ecevit bıktım