Şirketin belirli içerik oluşturucuları geri planda bıraktığına dair söylentileri giderdi. İşte tüm detaylar.

Instagram yöneticisi Adam Mosseri’nin yeni bir blog gönderisinde, uygulamanın çeşitli bölümlerindeki içeriği nasıl sıraladığına dair bugüne kadarki en ayrıntılı açıklamalardan biri sunuldu. Mosseri, “Instagram’ın, insanların uygulamada gördüklerini ve görmediklerini denetleyen tekil bir algoritması yok” diye açıkladı. Bunun yerine, uygulamanın Keşfet, Reels, Hikayeler ve arama gibi farklı yönlerini destekleyen birden fazla algoritma ve sıralama sistemi olduğunu söylüyor. Bunların her biri, içeriğin her kullanıcı için nasıl sıralandığını belirlemek için çeşitli sinyaller kullanıyor.

İnstagram

Örneğin, ana akışınızdaki gönderilerin sırası, her gönderiyi yapan kişiyle önceki etkileşimlerinizin yanı sıra geçmiş etkinliğiniz tarafından belirleniyor. Benzer şekilde, Hikayeler gönderilerinde de, “yakınlık” veya “arkadaş veya aile olarak bağlantı kurma olasılığınızın” yanı sıra görüntüleme geçmişini de hesaba katılıyor. Öte yandan, Keşfet’teki öneriler büyük ölçüde “geçmişte beğendiğiniz, kaydettiğiniz, paylaştığınız ve yorum yaptığınız gönderilere” dayalı, ancak daha büyük olasılıkla hiç etkileşimde bulunmadığınız hesaplardan geliyor.

Instagram yöneticisi açıklamaları ile gündemde

Yönetici ayrıca, şirketin, içerik oluşturucuların içeriği veya hesaplarının uygulamanın önerileri tarafından engellenmesi durumunda şeffaflığı artırmak için çalıştığını söylüyor. Platform daha fazlasını sunmak ve deneyimi iyileştirmek için elinden geleni yapıyor diyebiliriz. Sosyal medya devi daha fazla açıklama da sunacak.

Muhabir: ecevit bıktım