Fiyatlar artıyor, altın takının cazibesi azalıyor

Yayın tarihi: 24 Ekim 2022 Pazartesi 10:51 am - Güncelleme: 24 Ekim 2022 Pazartesi 10:51 am

Yılın ilk yarısında Türkiye’de dahil olmak üzere Çin ve Hindistan gibi altın takı pazarlarında satışlar düştü. Türkiye’de özellikle TL’nin değer kaybı nedeniyle talep geriledi. Yılın tamamında ise küresel satışların yüzde 3 azalarak 1.765 tona gerilemesi bekleniyor.

Dünya’dan Evrim Küçük’ün haberine göre, Dünyanın halen atlatamadığı COVID tedbirleri, artan enflasyon ve resesyon endişeleri lüks tüketimde kendini gösteriyor. Küresel mücevher harcamaları azalıyor. Yılın ilk yarısında Türkiye, Çin ve Hindistan gibi önemli altın takı pazarlarında satışlar düştü. Ülkemizde yılın ikinci yarısında da düşüşün süreceği tahminleri yapılıyor.

Küresel tüketim eğilimlerine bakıldığında bu yılın 2’nci çeyreğinde altın takı talebi bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 6 yükselmesine rağmen yılın ilk yarısının geneline bakıldığında talep yüzde 3 geriledi. Refinitiv Metal Kıymetli Madenler Araştırma bölümü tarafından yayınlanan rapora göre Çin’de sert COVID-19 kısıtlamaları nedeniyle ekonomik büyümedeki yavaşlama, altın mücevher talebini büyük ölçüde olumsuz etkiledi ve Hindistan, Asya’daki diğer ülkeler ve Ortadoğu pazarlarında görülen kazançları dengeledi. Raporda üm yıl talebinin 2021’den yüzde 3 düşüşle 1.765 ton civarında olacağı tahmini yapıldı.

TL’NİN DEĞER KAYBI ALTIN TALEBİNİ ETKİLEDİ

Türkiye’de talep hiperenflasyon ve ardından TL’nin ABD Doları karşısında hızla değer kaybetmesi nedeniyle zarar gördü. Raporda, “Ekonomik zorluklar devam ederken, mücevher talebinin yılın ikinci yarısında yüzde 7 ila yüzde 10 arasında daralması bekleniyor” denildi.

iPhone 14 ailesi beklentinin altında mı kaldı?