Reklamcılar artık Facebook, Instagram ve Messenger’ın en genç kullanıcılarına reklam göstermek için “ilgi alanlarını” veya diğer hizmetlerden toplanan bilgileri kullanamayacak.
Değişiklik, reklamverenlerin gençlere ulaşmasını hiçbir şekilde engellemeyecek. Yaş, cinsiyet ve konum gibi geniş demografik bilgileri kullanmaya devam edebilecekler. Ancak güncelleme, üçüncü taraf web siteleri ve uygulamalardan alınan bilgiler de dahil olmak üzere daha ayrıntılı verilerin kullanılmasını önleyecek.
Instagram ayrıca platformunda gençleri daha az görünür kılmak için çeşitli değişiklikler yapıyor. Uygulama, 16 yaşından küçük gençler için varsayılan olarak yeni hesapları gizli hale getirmeye başlayacak. Ancak 13 yaşından küçük gençler, isterlerse halka açık bir hesabı tercih edebilecekler.
Instagram, erken testlerde “on gençten sekizinin kayıt sırasında özel varsayılan ayarları kabul ettiğini” söyledi. Herkese açık hesapları tercih eden gençler için Instagram, tanımadıkları yetişkinlerin uygulamada onlarla etkileşim kurmasını zorlaştırıyor. Şirket, yetişkinlerde gençler için risk oluşturabilecek “potansiyel olarak şüpheli davranışları” tanımlamayı kolaylaştıran “yeni teknoloji” geliştirdiğini söylüyor.
Instagram’a öre, “potansiyel olarak şüpheli” olarak işaretlenen yetişkinlerin gençleri takip etmesi veya gönderilerine yorum yapması engellenecek. Bu yetişkinler ayrıca Reels, Keşfet ve diğer uygulama içi önerilerde gençlerin içeriğini göremeyecek. Şirket, hizmetinin 13 yaşından küçük çocuklara yönelik bir versiyonuna ilişkin gelecek planlarını kamuoyu önünde tartıştı. Şirketin erken aşamalarda olduğunu söylediği bu fikir, şimdiden milletvekilleri ve diğer yetkililerin tepkisine yol açtı. Ancak Facebook hala bu fikirle ilerlemeye devam ediyor.