Facebook Metaverse ile ne yapmak istiyor. Son günlerde Facebook’un isim değiştireceğine dair bazı iddialar mevcuttu. Sonuç olarak bu iddialar doğru çıktı.
Facebook şirketinin ismi
Meta olarak değiştirildi. Elbette burada şu yanlış anlaşılmayı gidermemiz gerekiyor.
Facebook sitesinin ismi değişmedi. Yani Facebook sitesinin ismi hala Facebook.
Değişen
Instagram, WhatsApp, Oculus ve daha pek çok ismin dahil olduğu şirketin ismi. Daha önce bu markalar Facebook şirketine bağlıydı. Şimdi ise hepsi Meta’ya bağlı. Peki Zuckerberg’in Meta ile yapmak istediği şey ne?
Bilindiği üzere geçtiğimiz günlerde Meta ile ilgili bir fragman yayınlandı. Yayınlanan bu fragmanda
metaverse’e de değinildi.
Aslında
Zuckerberg insanların direkt olarak etkileşime girebilecekleri yeni bir dijital dünya tasarlamayı amaçlıyor.
Elbette bu o kadar da kolay olmayacaktır. Ready One Player filmini izleyenler bu dijital dünyanın nasıl olacağını biraz daha kolay anlayabilirler.
Tamamen
Zuckerberg’in şirket Meta’nın üretimi altında olan, seçeneklerin sonsuz olduğu bir dijital dünya. Bu ilk duyulduğunda kulağa biraz absürt gelebilir. Fakat dünya giderek bu düzleme doğru kayıyor. Sonuç olarak bekleyip göreceğiz. Eğer
Meta, gerçekten böyle bir dünya kurabilirse, rakiplerine her anlamda çok büyük bir fark atacaktır.