Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde düzenlenen "Yeniliğe Yolculuk Buluşması"nda konuşan AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Otomobilimizin üretileceği fabrika Bursa olacak. Bursa Gemlik’te TSK’ya ait olan büyükçe bir yerimiz var. Yaklaşık 4 milyon metrekarelik bu alanın şu anda takribi 1 milyon metrekaresini buraya tahsis edeceğiz. İnşallah fabrikamızın orada yapımına başlayacağız" dedi.
Prototipi İtalya'dan getirilen 'yerli otomobil' görücüye çıkıyor. Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde düzenlenen "Yeniliğe Yolculuk Buluşması"nda AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan konuştu. Otomobilin ilk sürüşünü Erdoğan'ın gerçekleştireceği belirtildi. Tören alanına gelen Erdoğan, salonda bulunan Türkiye'nin geçmiş dönemlerdeki yerli otomobil girişimlerinden olan 'Devrim'le poz da verdi. İlk yerli otomobil için gerçekleştirilen törene, Erdoğan’ın yanı sıra, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, eski Başbakan Binali Yıldırım, eski TBMM Başkanı İsmail Kahraman, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum olmak üzere tüm Cumhurbaşkanlığı Kabinesi üyeleri, Meclis Başkanı Mustafa Şentop, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, TOBB başkan ve yardımcıları, TOGG hissedarları, otomotiv endüstrisi, otomotiv tedarik sanayisi, iş dünyasının temsilcileri, medya temsilcileri ile TOGG çalışanları ve yakınları katıldı. Törene katılanlar 1961 yılında sadece 4 adet üretilen 'Devrim' otomobili sürpriziyle karşılaştı. Aynı zamanda yerli otomobile ait simülatör ile katılımcılara sürüş deneyimi şansı verildi. 2023 yılından itibaren dünyada ilk kez Türkiye’nin otomobilinde kullanılmaya başlanacak olan “Holografik Asistan” teknolojisi aracın öne çıkan özelliklerinden biri olarak dikkat çekiyor. Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şöyle: "Aziz milletim, değerli misafirler, sizleri bu anlamlı buluşmada en kalbi duygularla hasretle, muhabbetle selamlıyorum. Bugün ülkemiz için tarihi bir güne Türkiye’nin 60 yıllık rüyasının gerçeğe dönüşmesine her birlikte şahitlik ediyoruz. Biliyorsunuz yılardır Türkiye’nin kendi otomobilini üretmesi gerektiğini, bizim montajcılıktan çok daha iyisine layık olduğunu dile getiririz. Ülkemizi 350 bini bile bulmayan otomobil üretme seviyesinden 1.5 milyonu bulan bir seviyeye çıkardık. Bu konudaki ihracatımız 32 milyar dolara çıkardık. Ama kendi otomobilimizi üretmek konusunda bir gelişmede bulunamadık. Biz bir babayiğit arıyorduk niyahetinde milletimizin bu hayaline gönül veren babayiğitler ortaya çıktı. Kendilerine şahsım ve milletim adına çok çok teşekkür ediyorum. Sadece işine odaklanmış profesyonel bir ekip kurarak çalışmalarını bugüne getirdiler. 100’ün üzerinde mühendis gecesini gündüzüne kattı. Bunların da birkaçı da yurt dışındaki prestijli işlerini bırakan arkadaşlarımızdan oluşuyor. CEO’muz da böyle bir arkadaşımız. Kendisine özellikle teşekkür ediyorum. Ama bu süreçte sessiz ama derinden gidildi. Bugün ön gösterim araçlarını söz verdiğimiz gibi sizlerle paylaşıyoruz. Bu içinde bulunduğumuz mekânı da özellikle seçtik. Burası Türkiye’nin yarınlarını şekillendirecek teknoloji üssü. Biz bugün iki mega projeyi hayata geçiriyoruz. Hem bilişim teknoloji vadimizin açılışını gerçekleştiriyor ve Türkiye’nin otomobilini tanıtıyoruz.""Bu projenin sabote edildiğini görüyoruz"
"Daha önce uçak yapan, silah üren müteşebbislerimizin başına ne gelmişse, Devrim otomobilinin de başına aynısı gelmiştir. Kimin çıkarını koruduğu artık gün gibi aşikar olan birileri çıkıp bu projenin de diğerleri gibi sabote edildiğini görüyoruz. Bugün yine faaliyette bu zihniyet. Türkiye’nin kendi motorunu üretmesi için çalışanların emeklerini zai edenler bugün de bizim karşımızda duruyor. Türler otomobil üretemez diye bir kampanya başlatılıyor. İşin garip yanı dönemin bakanı da bu kampanyaya katılmıştır.""Kaybettiğimiz 65 yılın hesabını da milletimize bırakıyoruz"
"İnşallah birkaç yıl içerisinde motor meselesini de kökten çözmüş olacağız. Kaybettiğimiz 65 yılın hesabını da milletimize bırakıyoruz. Bu millet yapar. Hele hele inandık mı çok daha farklı yapar. Devrim otomobilinin benzini olmadığı için yolda kalmasını projeni boğma kampanyasına dönüştürenler Türkiye'nin ilk otomobili için de bunu yapmaya çalışacaklar. Ama şimdi yaptığımız devrim otomobilinin önünü inşallah kesemeyecekler. Bugünkü noktaya gelebilmek için 17 yıldır ter döküyoruz. Peki 17 yılın sonunda ne oldu? Milli gelirimizi 236 milyar dolardan 950 milyar dolarlara yükselterek dört kat artırdık. İhracatımızı 5 kat artırarak 170 milyar dolara çıkardık."Asgari ücret açıklaması
"Asgari ücret rakamının hayırlı olmasını diliyorum. Bunun üzerinde de spekülasyonlar yapıyorlar. Biz iş başına gelirken işçimizi enflasyona ezdirmeyeceğiz demiştik. Biz hiçbir zaman enflasyonun altında bir asgari ücret belirlemeyeceğiz demiştik. Şimdi de aynı şekilde enflasyonun 3-4 puanın üzerinde belirledik. Öyle bir kampanya yapıyorlar ki bu fabrikalar çalışmasın bizde asgari ücreti vs. belirleyelim. Bu çark döneç ek arkadaş. Bu çarkın dönemsi için de hesabı kitabı ona göre yapacağız. Bizim sözümüz ne işçimizi enflasyona ezdirmeyeceğiz. Ezdirmedik de." "Marmaray’a bilişim vadisi bağlantısı kuruyoruz. Böylece 20 milyonluk nüfusu bilişim vadisiyle buluşturuyoruz. Buralarda oluşacak bilgi birikimiyle uluslararası alanda rekabet edebilir bir teknoloji üssü oluşturmanın peşindeyiz. Bu teknoloji üssü ile kritik teknolojilerini geliştirilmesinde ülkemize çağ atlatacağız.""Yerli otomobil fabrikası Burs Gemlik'e yapılacak"
"170 bini aşan yazılımcı sayımızı hızla 500 binin üzerine çıkaracağız. Çocuklarımıza bu yetkinliği kazandırmak için eğitim-öğretim faaliyetlerini geliştireceğiz. Teknoloji şirketleri, STK’lar ve ilgili kurumlarımızla birlikte çalışıyoruz. İşte tüm bu avantajlarından dolayı Bilişim Vadisi Türkiye'nin otomobiline ev sahipliği yapıyor. Otomobilimizin üretileceği fabrika Bursa'da olacak. Bursa Gemlik’te TSK’ya ait olan büyükçe bir yerimiz var. Yaklaşık 4 milyon metrekarelik bu alanın şu anda takribi 1 milyon metrekaresini buraya tahsis edeceğiz. İnşallah fabrikamızın orada yapımına başlayacağız." "Oyunun kurallarını artık biz koyuyoruz. Dünya otomotiv sanayi yeni bir yol ayrımıdır. Her an nelerin değiştiğini takip ediyoruz. İhracatımızı bu değişime adapte etmek durumundayız. Yapay zekâ otomobillerde de giderek öne çıkıyor. Hata yapma lüksümüz yoktur. Kuralları biz koyduktan sonra kimlerden destek aldığımızın kimleri çalıştırdığımızın bir önemi kalmıyor. Bu konudaki eleştiriler cehaletin ürünüdür." "Aracımız sıfır emisyonla çalışarak çevreyi hiç kirletmeyecek. Seri üretime geçince Avrupa’nın klasik olmayan, doğuştan elektrikli tek modelinin sahibi olacağız. Üretime geçtikten üç yıl sonra binek otomobillerde ülkemizde en çok üretilen otomobilimiz olacak." "Yerlilik ve millilikten anlamayanlar var. Hiç kimse bu gerçeği perdelemeye çalışmamalıdır. Hatırlarsanız panel televizyonlara geçerken eski oyuncuların bir kısmı devre dışı kalmış, yeni oyuncular devreye girmiştir. Biz Türkiye’nin otomobilini elektrikli olarak üreterek doğrudan gelecek teknolojilere uzanıyoruz. Dünyada bunu yapabilen çok az ülke vardır. Türkiye daha en başından bu alana girerek herkesten birkaç adım birden öne geçiyor." "Bu otomobilin ticari olarak satışa sunulacağı 2022 öncesinde milletimizin desteğini göstermek için ön satış süreci başlatılabilir. Dünyada benzer projelerde kullanılan bu yöntemi ülkemizde de hayata geçirebiliriz. Milletimizin ön satışla bu projeye destek sunacağına inanıyorum. Şahsım adına ilk ön siparişi de buradan veriyorum. Bu proje için tüm cesaretini ortaya koyan babayiğitlere tekrar teşekkür ediyorum. TOBB ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza ve Hazine ve Maliye Bakanlığımıza özellikle teşekkür ediyorum. Bu süreç içerisinde ülkemizin 60 yıllık hayalini gerçekleştiren kahramanlar olacaksınız. Adınız tarihe geçecek."
Muhabir: Alp Yanardağ