Ege’de otellerin doluluk oranı yüzde 100’e yaklaştı

Yayın tarihi: 27 Haziran 2023 Salı 12:17 pm - Güncelleme: 27 Haziran 2023 Salı 12:17 pm

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, turizm sektöründe çifte bayram yaşandığını ifade ederek, “Kurban Bayramı’nda doluluk oranları, yüzde 100’e yaklaştı” dedi.

ETİK Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı İşler, Kurban Bayramı tatili ve turizmle ilgili açıklamalarda bulundu.

2022’nin turizmde tüm zamanların rekorlarının kırıldığı yıl olarak tarihe geçtiğini, rezervasyon verilerinin 2023’ün de bu rekorların yenileneceği bir yıl olacağını gösterdiğini belirten İşler, “En önemli pazarlarımız Rusya ve Almanya, yine peş peşe ilk 2 sırayı paylaşıyorlar. Ama görünen o ki rezervasyon akışı bundan sonra, hem deprem, hem seçim, hem de sınavlardan sonra, havaların da hızlı ısınmasıyla devam edecek. Yıl sonunda 60 milyon turist, 55 milyar dolar girdi hedefini yakalayacağız gibi görünüyor. Bu, Türk turizm tarihinin tüm zamanlarının en iyi yılı olarak yerini alacaktır. Geçen sene 55 milyon turistten 45 milyar dolar girdi elde edilmişti” dedi.

“Bayram bereketiyle geliyor” diyen İşler, sözlerine şöyle devam etti:

“Özellikle tatilin 9 güne çıkarılmasından ve herkesin planlama yapmasından dolayı turizm sektöründe pozitif bir etki yarattı. Turizmciler bunu olumlu karşıladı. Özellikle bu 9 gün içerisindeki rezervasyonlarda, ortada, 5’er günlük bir yoğunlaşma görüyoruz.

Bu 5 gün çok yoğun. Kimi yerlerde ilk 5 gün, kimi yerlerde son 5 güne doğru bir pik nokta görüyoruz. Ama şu bir gerçek ki, tatilin 9 gün olmasının bir başka faydası da özellikle şehirlerden çıkışlarla dönüşlerde, erken veya daha geç yola çıkılarak, trafiğin rahatlamasına sebebiyet vermesi. 9 günlük tatil hem turizmciye hem de trafiğe yaradı. Turizmci çifte bayram yaşıyor diyebiliriz.”

“BİN LİRAYA DA BİN EUROYA DA KONAKLAMAK MÜMKÜN”

İç turizmde en çok rağbet gören bölgenin Ege Bölgesi olduğunu kaydeden İşler, “Çünkü Ege, herkese hitap eden bir ürün yelpazesine sahip. Ege’nin, özellikle yaşam tarzı, çok büyük bir çekim gücü oluşturuyor. Deniz kenarında gece saatlerine kadar canlı bir hayatı olan yaşam tarzı, iç pazardaki yerli turistten çok rağbet ve talep gören bir ürün olarak karşımıza çıkıyor.

Burada İzmirlinin yaşam tarzının yanı sıra herkese hitap eden ürün yelpazesi de Ege’nin çekim ve cazibe gücünü arttırıyor. Diyebiliriz ki bin liraya da bin euroya (28 bin lira) da herkesin konaklayabilme imkanı, kalabilecekleri yerler var. Ege, bu açıdan, bu zengin çeşitliliğinden dolayı da iç pazarda büyük talep görmektedir” dedi.

İşler, tatilcilere mağduriyet yaşamamaları için resmi ve TÜRSAB’a kayıtlı acentelerden hizmet almaları konusunda da uyarıda bulundu.