Son yıllarda ülkemizde de kullanımı ciddi artış gösteren elektrikli scooter kulanımı trafikte meydana gelen risklerden dolayı çokça eleştiri almakta. Kiralama girişimlerinin özellikle büyükşehirlerde yaygınlaşması elektrikli scooterlara ulaşımı da kolaylaştırıyor.
E-scooter kullanımı artık yasallaşıyor. Bu yeni ulaşım aracı riskli olarak değerlendirilse de trafik azaltıcı etkisi ve emisyon salınımı bulunmaması sebebiyle birçok çevrelerden destek görüyor.
Geçtiğimiz gülerde Birleşik Krallık elektrikli
scooterların trafiği azaltıcı etkisi ve karbon emisyonunu azaltması gerekçeleriyle özel kullanımını yasalaştırmayı tercih etti. Duyuru Kraliçenin katılımıyla bizzat Prens Charles tarafından yapıldı.
Bilgi Edinme Kanunu kapsamında hükümet kaynakları üzerinden yapılan bazı araştırmalar ülkede 2020 ile 2021 arasında gerçekleşen
elektrikli scooter kazasının %40 artış gösterdiğini ortaya koyuyor. Grup elde ettiği bilgilere
göre 2021 yılında toplam 713 scooter kazasının meydana geldiğini belirtti. Trafikteki sebep olduğu kazalara rağmen konunun ilk elden dikkate alınması yönetimin yenilikçi ve çevreye duyarlı yaklaşımı ortaya koyarak beğeni topladı.
Ulaştırma Bakanı
Grant Shapps şimdiye de elektrikli scooterların trafikte kullanımının yasadışı olduğunu 2022-2023 döneminde yasanın uygulamaya geçerek özel kullanımların mevzuata bağlanacağını doğruladı. Bakan ayrıca satılan elektrikli scooterlara hız, güç, ışık sinyal gibi şartlar getirilebileceğini duyurdu.
Konuya ilişkin
Majör Travma Grubu isimli sivil toplum kuruluşunun Başkanı Trevor Sterling, hükümetin kararını memnuniyetle karşıladı ve “Yalnızca tüm e-scooter türleri aynı katı güvenlik standardına tabi olduğunda, önlenebilir olaylarda bir azalma görebileceğiz.” dedi. Sterling ayrıca,
e-scooter kullanımını düzenleyen yaş ve ehliyet sahibi olma gibi kurallara ilişkin farkındalığı artırma çabalarının artırılması çağrısında bulundu.