Dünya genelinde en çok tablet satan markalar belli oldu. 2019’un son çeyreğinde de tablet pazarındaki daralma devam etti. İşte konu hakkındaki detaylar.
Tablet sektörü son yıllarda büyük bir düşüş içerisinde. Bu durumun temel nedeni ise akıllı telefonların ekran boyutunun önemli oranda artması. Apple ilk iPad ile bu pazara girdiğinde kafalarda pek çok soru işareti oluşmuştu. Fakat iPad’in beklenmedik bir ilgi görmesi, teknoloji sektöründeki diğer üreticileri de bu pazara çekti. Nitekim tablet satışlarının hızlı bir şekilde artması, bu cihazların gelecekte dizüstü bilgisayar yerine kullanılacağı gibi bir algı yaratmıştı. Fakat beklenen olmadı. Tabletler hiçbir zaman dizüstü bilgisayarların yerini alamadı. Aksine akıllı telefonlar tabletlerin yerini aldı. 2017 ile beraber, akıllı telefonların çerçeveleri incelip, ekran boyutu iyiden iyiye artınca tabletlere olan ihtiyaç da minimum düzeye indi. Muhtemelen önümüzdeki yıllarda katlanabilir ekranlı akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla tablet pazarı da ortadan kalkmış olacaktır. Hem telefon, hem de tablet olarak kullanılabilen bu hibrit cihazlar, yeni bir pazar oluşturacaktır. Apple 2019’un son çeyreğindeki satış miktarı: 15.9 milyon 2019’un son çeyreğindeki Pazar payı: %36.5 Bir önceki yılın aynı dönemindeki satış miktarı: 12.9 milyon Bir önceki yılın aynı dönemindeki Pazar payı: %29.6 Aradaki fark: %22.7 Samsung 2019’un son çeyreğindeki satış miktarı: 7 milyon 2019’un son çeyreğindeki Pazar payı: %16.1 Bir önceki yılın aynı dönemindeki satış miktarı: 7.6 milyon Bir önceki yılın aynı dönemindeki Pazar payı: %17.3 Aradaki fark: - %7.4 Huawei 2019’un son çeyreğindeki satış miktarı: 4 milyon 2019’un son çeyreğindeki Pazar payı: %9.1 Bir önceki yılın aynı dönemindeki satış miktarı: 4.1 milyon Bir önceki yılın aynı dönemindeki Pazar payı: %9.3 Aradaki fark: - %2.8 Amazon 2019’un son çeyreğindeki satış miktarı: 3.3 milyon 2019’un son çeyreğindeki Pazar payı: %7.6 Bir önceki yılın aynı dönemindeki satış miktarı: 4.7 milyon Bir önceki yılın aynı dönemindeki Pazar payı: %10.6 Aradaki fark: - %29 Lenovo 2019’un son çeyreğindeki satış miktarı: 2.5 milyon 2019’un son çeyreğindeki Pazar payı: %5.8 Bir önceki yılın aynı dönemindeki satış miktarı: 2.3 milyon Bir önceki yılın aynı dönemindeki Pazar payı: %5.3 Aradaki fark: %8.3
Muhabir: Oğuzhan Poyrazoğlu