Porsche, yenilenen Cayenne de aktarma organları, tasarım ve donanım gibi birçok farklı noktada kapsamlı değişikliklere gidildi. Böylece yalnızca yol ve arazi performansını değil, aynı zamanda lüks ve günlük konforu da daha ileri noktalara taşıdı.
Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) sistemi artık Cayenne’de standart olarak yer alıyor. İki valf teknolojisine sahip yeni amortisörler, tüm sürüş koşullarında optimize edilmiş performans sağlıyor. Yeni süspansiyon sistemi özellikle düşük hızlarda konfor, dinamik sürüşlerde viraj alma esnasında gözle görülür şekilde iyileştirilmiş durumda. Sürüş deneyimi, 2 odacıklı, 2 valf teknolojisine sahip yeni adaptif havalı süspansiyon ile daha da geliştirilebiliyor. Bu hem standart süspansiyona hem de önceki modele kıyasla yumuşak bir süspansiyon karakteristiği ile sürüş deneyimini iyileştiriyor. Aracın yol ve arazi kullanımını kolaylaştırıyor. Aynı zamanda, adaptif havalı süspansiyon sürüş hassasiyetini ve performansını artırıyor ve dinamik sürüş durumlarında gövde salınımını azaltıyor. Yeni süspansiyon ayrıca Normal, Spor ve Spor Plus sürüş modları arasında daha da keskin bir farklılaşma sunuyor.Daha fazla güce ve 90 kilometreye kadar yüzde 100 elektrikli menzile sahip hibrit model
Yeni Cayenne Avrupa'da üç farklı motor seçeneğiyle ile piyasaya çıkıyor. Porsche tarafından geliştirilen, kapsamlı bir şekilde iyileştirilmiş 4.0 lt V8 biturbo motor, yeni Cayenne S'de V6 motorun yerini alıyor. 474 PS (349 KW) maksimum güç ve 600 Nm tork ile eski versiyondan 34 PS (25 kW) ve 50 Nm daha fazla güce sahip. Hem Cayenne S hem de Cayenne S Coupé 0’dan 100 km/s hızlanmasını yalnızca 4,7 saniyede tamamlıyor. Aracın maksimum hızı ise 273 km/s. Başlangıç seviyesinde yer alan Cayenne geliştirilmiş bir 3.0 lt V6 turbo motora sahip. Eskisinden 13 PS (10 kW) ve 50 Nm daha fazla güç üreten motor artık 353 PS (260 kW) ve 500 Nm üretiyor. Altı silindirli motor aynı zamanda Cayenne E-Hybrid'in güç aktarma organlarının da temelini oluşturuyor. Yeni elektrik motorunun 30 kW iyileştirilerek 130 kW'a (176 PS) çıkarılmasıyla birlikte toplam güç 346 kW'a 470 PS (346 kW) yükseliyor. Donanım seviyesine bağlı olarak kapasitesi 17,9 kWh'den 25,9 kWh'ye yükseltilmiş yüksek voltajlı bir batarya ile donatıldığından, WLTP'ye göre 90 kilometreye kadar tamamen elektrikli bir menzil artık mümkün. Yeni 11 kW'lık yerleşik şarj cihazı, artan batarya kapasitesine rağmen, uygun bir güç kaynağında şarj süresini iki buçuk saatten daha kısa bir süreye indiriyor. Yolculuk sırasında, optimize edilmiş e-hibrit sürüş modları aracın verimliliğini artırıyor.
Muhabir: ecevit bıktım