Ekonomi

Çok sevilen peynir çeşitlerinde satış yasağı

Marketlerdeki eritme peynirlere yazılan "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, ve tost peyniri" ifadeleri Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yasaklandı. Bu ifadelerin kullanıldığı ürünlerin satışı yasaklandı.

Tarım ve Orman Bakanlığı, üreticilere yönelik yeni bir tebliğ yayınladı. Bakanlığın taklit ürünlerin önüne geçmeyi hedeflediği tebliğde eritme peynirlerin ambalajlarında "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, ve tost peyniri" gibi ifadelerin kullanılmasını yasakladı. Geçtiğimiz günlerde "limon suyu, narlı sos" gibi taklit ürünlerin satışını yasaklayan Bakanlık, bu kez de market raflarında milyonlarca satılan eritme peynirlerin etiketlerine dair düzenlemelere yer verdi.

https://tele1.com.tr/koc-holdingten-dolandiricilik-uyarisi-itibar-etmeyiniz-1051277/

AMBALAJLARDAKİ İFADELERE YASAK

Dünya'dan Mehmet Hanifi Gülel'in haberine göre, yeni tebliğ, eritme peynirlerin ambalajlarında kullanılan ifadelere kısıtlama getiriyor. Üretici firmalar, artık "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, ve tost peyniri" gibi ifadeleri ambalajlarında kullanamayacaklar. Bu ifadelerin yer aldığı ürünlerin satışı yasaklanmış olacak.

Bakanlığın taklit ürünlerle ilgili yürüttüğü çalışmalar kapsamında, peynirlerin yanı sıra, zincir marketlerde satılan "aromalı" ürünlere de sınırlamalar getirilecek. Özellikle "muzlu, çilekli, fındıklı" gibi ifadelerle satılan gofretlerin bu isimlerle satışının yasaklanması ve ambalajlarda "aromalı" ifadesinin zorunlu hale getirilmesi planlanıyor.

PİYASAYA SUNULAMAYACAK

Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, bu düzenlemenin tüketiciyi yanıltmayı engellemeyi amaçladığını belirtiyor. Altuntaş, "Eritme peynirleri, geleneksel ve yöresel peynirleri veya coğrafi işaretli peynirleri çağrıştıracak şekilde üretilip piyasaya sunulamayacak. (Tulum, örgü, çeçil, dil, tel, abaza, kaşar peyniri gibi ifadeler bu kapsamda değerlendirilecek.)" dedi.

Ayrıca, eritme peynirlerinin etiketlerinde, ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve temel görüş alanında yer alması gerektiğini belirtti. Ürün adı algısı yaratacak "sürülebilir, ultrafiltrasyon, üçgen, tost için" gibi ifadelerin, ürün adı gibi tek başına kullanılamayacağını ve ambalajda, ürün adının yazıldığı puntodan daha büyük olmaması şartıyla yer alabileceğini kaydetti.