Bakan, Kılıçdaroğlu’nun ‘6 milyar lira peşkeş çekilen ihale’ iddiasını doğruladı

Yayın tarihi: 27 Ocak 2022 Perşembe 10:00 pm - Güncelleme: 28 Ocak 2022 Cuma 10:34 am

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, dün paylaştığı videoda 3 milyar TL’lik bir ihalenin kazanan firmaya verilmeyip ihalenin iptal edildiğini aynı ihalenin 2 yıl sonra 9 milyar TL’ye 5’li çeteden bir firmaya verildiğini anlatmıştı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, katıldığı canlı yayında verilen ihale kararını doğrulayarak ihalenin teknik şartnamelerini anlattı.

Kılıçdaroğlu dün Twitter adresinden yaptığı açıklamada “AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ıslak imza ile hazineden 6 milyar TL’nin 5’li çeteye peşkeş çekildiğini” iddia etmişti.

Kılıçdaroğlu açıklamasında, “3 Nisan 2018, bir açık ihale yapılır. Bu ihaleye 15 firma katılır. İhalenin bedeli 3 milyar 198 milyon 743 bin 127 lira. Ama kazanan firmaya bu ihale verilmez. Neden? Çünkü beşli çeteden değil. Bu nedenle ihale iptal edilir ve aynı iş yeniden ihale edilir, 21 Ağustos 2020’de ihale açılır.  Aynı iş bu kez 3 milyar 200 milyona değil 9 milyar 449 milyon 995 bin 834 liraya, beşli çeteye peşkeş çekilir. Saraydaki şahıs ne için imza atıyor anladınız mı? Aradaki 6 milyarlık fark için. Tek bir imza ile 6 milyar lira çeteye peşkeş çekiliyor. Hazinenin kasasını soyanlar doymamış daha da çok para istemişler ve imzalamak zorunda kalmış” ifadelerini kullanmıştı.

BAKAN İHALEYİ DOĞRULADI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun ihale iddiaları hakkında konuştu. İhale kararını doğrulayan ancak ihalede yapılan değişiklikleri anlatan Karaismailoğlu şunları söyledi:

“CUMHURBAŞKANI İMZA ATMADI”

“Sonuçta demokrasilerde ana muhalefet partileri ve genel başkanları önemli kişilerdir. Keşke ellerine verilen kağıda inanmayıp, teferruatlarını araştırsalardı. Cumhurbaşkanımız hiçbir zaman hiçbir ihaleye imza atmaz. Bunu devlet tecrübesi olan herkes bilir.

Bakanlar da imza atmazlar. Hiçbir ihale ve ödemeye Cumhurbaşkanı imza atmaz. Oradaki kağıdı göstererek yalan konuştu. Ana muhalefet partisi liderinin böyle bir yalana alet olmasına üzülüyorum tabii ki. Cumhurbaşkanımız sadece yatırım programını onaylar. O programda binlerce proje vardır. Maalesef yine boşa düşmüştür sayın Kılıçdaroğlu, belki de kasıtlı verilmiştir bu belge.

İddia edilen şey; Bursa Hızlı Tren ihalesi. Böyle bir ihale var. Şu an Ankara-İstanbul arasında hızlı tren var. Bursalılar da hızlı treni çoktan hak ediyorlar. Onunla ilgili geçmişte yapılmış olan, iptal edilmiş olan ihaleler var. En kısa zamanda Bursalılar hızlı trene kavuşacak.

2018 yılında yapılmış olan ihale sadece Bursa Yenişehir Osmaneli arasında. Sadece 50 kilometrelik kısmı. Yenişehir Bursa arasındaki kısmında üst yapı işleri. 50 kilometresi hem altyapı hem üst yapı. Bunun yaklaşık maliyeti 3 milyar 200 milyon Euro civarındadır. İhalede tutarsız ve uygunsuz teklifler çıktı. Mahkeme süreçleri çıktı. İdare de bu işi iptal etti, iş kapandı.

“İHALE İPTAL OLDU AMA…”

Ondan sonra yeni bir ihale süreci başladı. 106 km.lik ihale 201 kilometreye çıktı. Bursa’dan Bandırma’ya kadar uzadı iş. Bursa ile Bandırma arası bağlandı. Yenişehir Osmaneli arasında altyapı ve üstyapı istasyon eklendi. 7 istasyon ve 201 kilometreye çıktı ihalenin boyutları. İlk ihale 56 kilometre, 50 kilometre altyapı ve üstyapı.

Toplamda 106 kilometre. İkinci ihalemiz, şu andaki mevcut ihalemiz Bandırma-Osmaneli arasında altyapı ve üstyapı işleri. Toplamda 201 kilometrelik hatta çalışma yapılmaktadır. Birazcık matematiği olan, devlet tecrübesi olan bu fiyatlar niye buraya çıktı bilir. 9.4 milyar TL’ye bu iş ihale ediyorlar. Elmayla karpuzu karıştırıyorlar.

“2018 FİYATLARI İLE 2021 FİYATLARI AYNI DEĞİL”

İlk ihalede altyapı işleri 50 kilometre iken 145 kilometreye çıkıyor. Sinyalizasyon işleri iki katına çıkmış. Güzergahta kazı 22 milyon metreküpe çıkmış. Tabii ki bu artacaktır. Böyle bir şeyi kamuoyuna anlatması o kadar vahim ve acındırıcı bir durum ki. 2018 birim fiyatları ile 2021 birim fiyatları aynı değil.

Oradan da bir fark var. 3 milyar 191 milyar TL’lik iş kur farkıyla 5 milyar TL’nin üzerine çıkıyor. Konunun uzaması, Bandırma tarafının eklenmesi. Bursa-Yenişehir arası üstyapının eklenmesi artışı çıkarıyor ortaya. Ayrıca istasyonlar da üzerine eklenmiş. Yani iki kere iki dört eder. Belge zaten yok ki. Gösterdiği bir şey var. Cumhurbaşkanımızın onlarca imzaladığı karar var, onlardan birini gösteriyor.

Kamu ihale kanunu özellik isteyen aciliyet isteyen konularda 21B’ye göre karar verir süreci hazırlar. O maddeye göre bu iş yapılmıştır. Bu dış kredili bir iştir. Kendi dış finansmanını bulur Hazine ile görüşür, Hazine onayladıktan sonra bize gelir ve sözleşmeyi tamamlayıp işe başlanır.

Bu konular kötü siyasete alet ediliyor. Bir yalanı ortaya atıyorlar, siz onlarca yalanlıyorsunuz ama görmüyorlar, duymuyorlar. Sonuçta bizim gündemimizde o kadar büyük işler var ki. Muhalefet demek vatana, millete yapılan hizmete düşmanlık değildir ki.”

Biz devlet yönetiyoruz. Sorumluluklarımız var. Adımlarımızı on kere düşünüp atıyoruz. Buradan geçen insanlar bizleri anacaklar. O yüzden ne varsa bize sorsunlar. Emek veren, ter döken arkadaşlarımız üzülüyor tabii ki.”

 

BAKAN’DAN ÇÖKEN HAVAALANI ÇATISI İÇİN AÇIKLAMA

İstanbul’daki yoğun kar yağışı sebebi ile İstanbul Havalimanı’ndaki kargo tesisinin çökmesi ile ilgili soruya Bakan Adil Adil Karaismailoğlu “Zaten eski bir yapıydı diyerek yanıt verdi.

Sorulan soru ve Bakan’ın yanıtı şöyle:

Gazeteci Mehmet Akif Ersoy: İstanbul Havalimanı’ndaki kargo tesisi niye çöktü?

Bakan Karaismailoğlu: Zaten yıkılacak bir yapıydı.

 

KAR YAĞIŞI YÜZÜNDEN KAPANAN YOLLARLA İLGİLİ: OLUMSUZLUKLAR YAŞANACAKTI

Bakan Adil Adil Karaismailoğlu, İstanbul’daki yoğun kar yağışı sebebi ile kapanan yollar hakkında da konuştu. Kentteki olumsuzlukların sık sık yerel yönetimlerde olduğuna işaret edilmesine karşı Ulaştırma Bakanlığı denetimindeki yolların da kapandığının hatırlatılması üzerine Bakan Karaismailoğlu, “Tabii ki olumsuzluklar yaşanacaktı” şeklinde savunma yaptı.

Kapanan yollar ile ilgili soru ve Bakan’ın yanıtı şu şekilde:

Ulaştırma Bakanı: TEM ve Kuzey Marmara Otoyolu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğunda

Gazeteci Ersoy: TEM Otoyolu kapalıydı

Bakan: Bu kadar kar, tipi… Tabii ki olumsuzluklar yaşanacaktı

 

CHP’li vekiller: Bakan’a yanıt vermemize HaberTürk izin vermedi

İşte Kılıçdaroğlu’nun iddia ettiği 6 milyar liralık yolsuzluğun yapıldığı ihale