Facebook Apple ile ipleri koparmak üzere. Apple, bugüne kadar oldukça hızlı ve istikrarlı bir büyüme geçirdi. Şirketin kısa sayılabilecek bir sürede bu denli büyümesi ve birçok insana göre dünyanın en değerli teknoloji markası haline gelmesinin arkasında yatan sebep, tabi ki dışa kapalı bir ekosisteminin olması.
Tamamen kendi ürünlerinden oluşan bir ekosisteme sahip olan
Apple, bu sayede halk dili tabiriyle astığı astık, kestiği kestik bir marka hüviyetine bürünüyor. Son olarak reklam politikasında çok önemli bir değişikliğe giden ve hangi uygulamanın hangi veriyi kullanabilmesinin seçimini büyük oranda
iPhone kullanıcılarına bırakan
Apple’ın bu hamlesi, özellikle
Facebook tarafından çok eleştirilmişti.

Bütçelerindeki reklam gelirleri önemli yer tutan Facebook gibi şirketler,
Apple’ın bu hamlesinden son derece zararlı çıkarken, Amerikalı teknoloji devinin reklam gelirlerinin bu yenilikten etkilenmemesi rakip şirketleri ayağa kaldırdı.
Apple tarafından diğer şirketlere uygulanan bu reklamcılık kısıtlamalarının,
Apple’ın kendisine uygulanmadığını iddia eden şirketler, Amerikalı teknoloji devini haksız rekabetle suçluyor. Her ne kadar şu an için bu suçlamalar sanal ortam seviyesinde kalsa da, gelecek günlerde Facebook ile
Apple’ın bu konuda davalık olduklarını okursak pek de şaşırmayız. Öte yandan
Apple’ın yeni bir reklam sistemi üzerinden çalıştığı ve aslında bu kısıtlamaların amacının da reklam verenleri yeni sisteme daha istekli hale getirmek olduğunun konuşulduğunu da belirtelim.
Muhabir: ecevit bıktım