Deutsche Telekom Almanya’nın en değerli markası seçildi

Yayın tarihi: 25 Ocak 2024 Perşembe 8:30 am - Güncelleme: 24 Ocak 2024 Çarşamba 8:58 pm

Dünya Ekonomik Forumu’nda açıklanan “Brand Finance Global 500” araştırmasına göre Deutsche Telekom , Almanya’nın en değerli markası seçildi. Şirket aynı zamanda dünya genelinde en değerli markalar arasında ilk 10’da yer alan tek Avrupa şirketi oldu.

Marka değerlendirmesi ve marka analizi yapan Londra merkezli küresel araştırma enstitüsü Brand Finance, marka değerini ABD doları cinsinden hesaplayarak dünya genelinde en değerli 500 markayı sıraladı.

Davos’taki Dünya Ekonomik Forumu’nda yayımlanan “Brand Finance Global 500” araştırmasına göre Deutsche Telekom, dünya genelinde en değerli markalar arasında genel sıralamada ilk 10’da yer alan tek Avrupa şirketi olarak listelendi. DT, bir önceki yıla göre iki basamak yükselerek dokuzuncu sıraya oturdu.

DT aynı zamanda ilk kez dünyanın en değerli telekomünikasyon markası olarak, Verizon ve AT&T’yi geride bırakıp zirveye çıktı. Avrupa açısından bakıldığında da T markası hala en üst sıradaki kurumsal marka olarak kalmaya devam ediyor.

Deutsche Telekom

DEĞERİ 73.3 MİLYON DOLAR

Bu araştırma ile Almanya’nın en değerli markası ilan edilen Deutsche Telekom’un başarılı performansı, şirketin tarihindeki en yüksek marka değerine dayanıyor. Çalışmaya göre, bu değer 73.3 milyar ABD doları.

Şirketin marka değeri 2020’den bu yana yüzde 84 arttı. Bu süre zarfında DT, dördüncü sıradan dünya genelinde en güçlü telekomünikasyon markası olmaya yükseldi.

İlginizi çekebilir: Brand Finance HUAWEI’yi dünyanın en değerli 10 markasından biri seçti

 

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İVME KAZANDIRDI

Britanyalı danışmanlık şirketi Brand Finance, Deutsche Telekom‘un marka değerindeki bu önemli artışı olumlu ekonomik ve teknolojik gelişmelere bağlıyor. Grup, ağ kalitesine, dijital teknolojilere ve müşteri hizmetine yaptığı sürdürülebilir yatırımlarla puan kazanmaya devam ediyor.

Brand Finance’e göre, DT’nın mükemmel ağ kalitesi hem Avrupa’da hem de Amerika Birleşik Devletleri’nde müşteri kazanma ve elde tutmada önemli bir rol oynuyor. Uzmanlara göre, inovasyon, müşteri hizmeti, müşteri dostu yaklaşım, para karşılığı değeri ve tavsiye gibi temel marka göstergelerindeki önemli iyileştirmeler, markanın gücünü artırmada kilit bir rol oynuyor.

Markanın değerlendirmesi 79’dan 83’e, marka derecesi de AA+’dan AAA- derecesine yükseldi. Küresel bir oyuncu olarak imajını daha da güçlendiren Deutsche Telekom’a yüksek müşteri memnuniyeti de ekstra ivme kazandırdı.

Alone in the Dark’tan Yeni Video Geldi

Kaynak: TELE1