Haber

AKP'li belediyede orkestra yok ama müdürlüğü var!

AKP'li Ümraniye Belediyesi'nin orkestrası bulunmamasına rağmen 'Orkestra Müdürlüğü' kurduğu ve hiç faaliyette bulunmayan bu birime müdür atadığı ortaya çıktı.

Sayıştay Başkanlığı, belediyelerin 2022 yılındaki faaliyetlerine yönelik denetim raporunu yayımladı. Raporda, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da kamuda yapılan çok sayıda usulsüzlüğe yer verildi. İktidarın, ülkede yaşanan ekonomik kriz nedeniyle açıkladığı tasarruf tedbirlerine rağmen birçok belediyenin gereksiz harcamalar ve dolu kadrolara atamalar yaptığı tespit edilirken, bu belediyelerden biri de AKP'li Ümraniye Belediyesi oldu.

ORKESTRASI YOK AMA MÜDÜRLÜĞÜ VAR

Denetim raporunda, AKP'li Ümraniye Belediyesi'nin orkestrası olmamasına rağmen 'Orkestra Müdürlüğü' kurduğu ortaya çıktı. Müdürlüğün, kuruluşundan bu yana herhangi bir faaliyette bulunmadığı ve atıl olan bu birimde yalnızca müdür bulunduğu belirtildi.

ÇALIŞMAYAN MÜDÜRE MAAŞ BAĞLANDI

Ayrıca belediyenin; göreve atanan müdüre, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü bütçesinden maaş ödemesi yaptığı tespit edildi.

Raporda konuyla ilgili şu bilgilere yer verildi:

"Yapılan incelemede, İdare tarafından Orkestra Müdürlüğü ismiyle birim müdürlüğü oluşturulduğu, müdürlük bünyesinde çalışan birim müdürü haricinde personel olmadığı, fiilen herhangi bir görev icra edilmediği, müdürlüğe herhangi bir ödenek veya bütçe tahsis edilmediği, maaş ödemesinin İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü bütçesinden yapıldığı, yıl içerisinde müdürlükte herhangi bir iş ve işlem yapılmadığı ve atıl durumda bulunduğu tespit edilmiştir. "

VAKIF VE DERNEKLERE KANUNA AYKIRI ŞEKİLDE TAŞINMAZ TAHSİS EDİLDİ

İdarenin, vakıf ve derneklere kanuna aykırı bir şekilde taşınmaz tahsis ettiği de ortaya çıktı.

Tespit ile ilgili şöyle denildi:

"İdare tarafından mevzuatta yeri olmamasına rağmen çeşitli dernek ve vakıflara taşınmaz tahsisi yapıldığı görülmüştür. Belediyeler; kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına, belediye meclis kararı ile tahsis edebilirler. Buna karşın, mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşları dışında kalan gerçek ve tüzel kişilere, derneklere, sivil toplum kuruluşlarına veya meslek kuruluşlarına süresi her ne olursa olsun tahsis işlemi gerçekleştiremezler. Yapılan incelemede, İdarenin mülkiyetindeki taşınmazlarından 5 adedinin çeşitli dernek, vakıf ve birliklere tahsis edildiği tespit edilmiştir.

DOLU KADROLARA ATAMA YAPILDI

Öte yandan belediyenin, bazı müdürlüklere de dolu olmasına rağmen atama yapıldığı tespit edildi. Raporda söz konusu tespit ile ilgili, "İdarenin bazı müdürlüklerinde; müdür kadrosu dolu olduğu halde başka bir müdürün veya memurun müdür kadrosuna sürekli olarak vekâlet ettirildiği, kadroyu işgal eden personele ise diğer memuriyet kadrolarında görev verildiği görülmüştür." denildi.

Belediyenin öne çıkan diğer usulsüzlükleri ise şu şekilde:

-İşçilere kanunda belirlenen yıllık izinleri kullandırılmadı. -Belediye Başkanının yetkisinde olan temsil, ağırlama, tören, tanıtım ve festival giderlerinin, bütçelerine ödenek konulmak suretiyle diğer harcama birimleri tarafından da kullanıldığı görülmüştür. -İdare tarafından düzenlenen yarışmalarda jüri üyesi olarak görevlendirilen personellere ve öğretim üyelerine yapılan ücret ödemelerinin usulüne uygun olarak yapılmadığı görülmüştür. -İdarece sunulan bazı hizmetlerin fiyatlandırılmasında belediye ve diğer kamu kurumlarında çalışan personel ve yakınlarına indirim uygulamasına gidildiği görülmüştür. -İdare tarafından İlçe sınırları içerisinde yer alan tüm muhtarlıklara mevzuata aykırı biçimde aylık nakdi yardımda bulunulduğu görülmüştür. https://tele1.com.tr/iktidarin-tasarruf-genelgesi-havada-kaldi-akpli-belediye-geziye-4-milyon-tl-harcamis-957885/