Antalya'da, 112 Acil Çağrı Merkezine, 2022 yılının 11 ayında gelen 2 milyonun üzerinde çağrının yüzde 34'ünün, gereksiz çağrılar olduğu öğrenildi. Kavanoz kapağını açamayıp arayandan, okeye dönen kişilere kadar çok sayıda gereksiz arama yapıldı.

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen 2 milyondan fazla aramanın yüzde 34’ünün gereksiz çağrılardan oluştuğu öğrenildi. Çağrı merkezine, kavanoz kapağını açamayan kişiden, okey oynayan kişiye kadar şaşırtan çok sayıda arama geldi.

“İHBARLARIN YARISI POLİSE YÖNLENDİRİLDİ”

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet Koçak, merkezin 2009 yılından bu yana kesintisiz olarak çalıştığını belirtti. Merkezin bu yılın 11 ayında 2 milyon 34 bin 580 çağrıya yanıt verdiğini belirten Koçak, aramaların yüzde 34'ünün ise gereksiz çağrılar olduğunu açıkladı. Koçak, ihbarların yüzde 51,8'inin emniyete, yüzde 33,4'ünün sağlık ekiplerine, yüzde 8,4'ünün jandarmaya ve diğerlerinin de Orman, AFAD ve Sahil Güvenliğe yönlendirildiğini bildirdi.

Bu yıl merkeze gelen asılsız ve gereksiz ihbarlar şöyle:

"Kahvede arkadaşlarla taş diziyoruz, size çok önemli bir sorum var, ona göre karar vereceğim. Okeye döneyim mi dönmeyeyim mi?" "Ayakkabım vurdu, ambulans gelsin beni eve bıraksın" "Yüzüme botoks yaptırdım, Kovid aşısı botoksumu bozar mı?" "Panik atak hastasıyım, uçağımı kaçırmak istemiyorum. Ambulans beni havaalanına yetiştirebilir mi?" "Turşu kavanozunun kapağını açamadık, komşular da denedi açamadı. Acaba itfaiye gelebilir mi?" "Çocuğum konuşmayı yeni öğreniyor, çocuğumla biraz konuşup onu oyalar mısınız?" "Cins kedimi çiftleştirmek için aday arıyorum" "Esra Erol'un canlı yayınına bağlanmak istiyorum" https://tele1.com.tr/caglayandan-112-isyani-761819/