Malatya’daki kazada skandal! Arızalı olduğu için hareketi iptal edilen tren yola çıktı

Yayın tarihi: 13 Haziran 2020 Cumartesi 10:52 am - Güncelleme: 13 Haziran 2020 Cumartesi 1:32 pm

Malatya’da iki yük treninin çarpışması sonucu bir makinist hayatını kaybetti, 2 kişi yaralandı. Kazanın ardından ulaşılamayan makinist Mehmet Ulutaş’ı arama çalışmaları devam ediyor. TCDD tarafından hazırlanan ilk rapor göreyse kazaya karışan trenlerden birinin makinalarındaki arıza nedeniyle hareketine izin verilmemesine rağmen yola çıktığı öğrenildi.

Malatya’nın Battalgazi ilçesi Karabağlar Mahallesi’nde iki yük treninin kafa kafaya çarpışması sonucu yaşanan kazada 1 makinist hayatını kaybetti, 2 kişi yaralandı. Bir makinistin ise arama çalışmaları devam ediyor.

VALİ AÇIKLAMA YAPTI

Malatya Valisi Aydın Baruş, gazetecilere yaptığı açıklamada, Elazığ yönünden gelen bir yük treni ile Malatya yönünden gelen yük treninin çarpışması sonucu kazanın meydana geldiğini söyledi.

Vali Baruş, şu bilgileri verdi:

“Kazada 1 personelimiz hayatını kaybetti, 2 personelimiz yaralandı. Hastanede tedavileri devam ediyor, hayati tehlikeleri yok. 2 personelimizde ise herhangi bir yaralanma yok. Bir personelimiz kayıp durumda, enkaz kaldırma çalışmalarına başlandı. Demir yollarına ait 2 vinç çalışıyor, 2 vinç daha gelecek kara yolu tarafından. Onlarla birlikte hızlı bir enkaz kaldırma çalışması gerçekleştirilecek. Vefat eden personelimize Allah’tan rahmet, yakınlarına da başsağlığı diliyorum. Yaralı personelimize de geçmiş olsun diyorum, inşallah şifaya kavuşurlar yakın zamanda. İnşallah kayıp olan personelimizden de güzel haber alırız diye ümit ediyorum.”

Vali Baruş, gazetecilerin “Kazanın sebebiyle ilgili bir soruşturma yapıldı mı?” sorusu üzerine ise “O konuda yetkililer gerekli açıklamaları yapacaklardır yeri geldiğinde, şuanda bir şey söyleyemeyiz. İncelemeler sonucunda belli olacak.” ifadelerini kullandı.

KAZA GÖZ GÖRE GÖRE GELDİ

Birgün’ün haberine göre, kazanın ardından TCDD 5.Bölge Müdürlüğü yetkilileri de inceleme başlattığı incelemede ise kazanın göz göre göre yaşandığına ilişkin bilgiler yer aldı.

Trafik ve İstasyon Yönetimi Servis Müdürlüğü tarafından hazırlanarak Trafik ve İstasyon Yönetimi Daire Başkanlığı’na sunulmak üzere hazırlanan bilgi notunda, Malatya’dan hareket edip kazaya karışan trenin makinelerinde arıza olduğu kaydedildi.

ARIZALANDIĞI İÇİN İPTAL EDİLDİ, YOLA ÇIKTI

Hareket etmek için Malatya’da bekleyen 53076 kodlu trene önce sevk verilirken ardından makinelerinde arıza olduğunun anlaşılması üzerine bu sevkin iptal edildiği kaydedildi.

Bunun üzerine Battalgazi’de bekleyen 53007 kodlu trenin Malatya’ya sevki verildi. Tren Battalgaziden saat 01.58 hareket etti.

İki tren, Malatya-Battalgazi arası km 258+020’de çarpıştı.

TCDD’nin hazırladığı ilk bilgi notunda 53076 kodlu trenin arızasına ve sevkinin iptaline karşın neden hareket ettiğine dair ayrıntılara yer verilmedi.

‘EĞİTİMİ OLMAYAN KİŞİLER ATANIYOR’

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Hasan Bektaş ise Mezapotamya Ajansı’na verdiği bilgide, yaklaşık bir aydır TCDD Genel Müdürü’nden randevu almaya çalıştıklarını söyledi.

BTS Genel Başkanı Bektaş, “Demiryollarında yöneticiler demiryolları ile değil farklı şeylerle ilgileniyorlar. Demiryollarında can taşıyoruz, yaşanan sürgünler ve liyakatsiz atamalar insanlarda dikkatsizliğe neden oluyor. Bunun sonucunda kazalar oluyor. İnsan hatası olabilir ama nedeni huzurlu bir çalışma ortamının olmaması. Çalışanlar hataya zorlanıyor” diye konuştu.

Demiryollarında hiçbir eğitimi olmayan kişiler atandığını ifade eden Bektaş, “Yönetmenliğe uygun olmayan atamalar yapılıyor. Şu an demiryolları yönetmenliğinin uygulandığı bir yönetim yok. Olması gerekenden uzak. Kazaların asıl nedeni budur” diye belirtti.

TCDD Genel Müdürü’nün gerilimi bilerek arttırdığına vurgu yapan Bektaş, şöyle devam etti: “Gerilimden ne elde edecek bilmiyorum. Bu kazada birinci derecede sorumlu Ulaştırma Bakanlığı, TCDD Genel Müdürü ve altındaki daire başkanlarıdır. Bir an önce gerekli tedbirler alınması lazım, Bakanlığın bu gidişata dur demesi gerek. Sürgünler, liyakatsiz atamalar bir an önce durdurulmalı. Stres ve korkunun olduğu bir çalışma ortamında her an kazalar olabilir, bunu bilmek için kahin olmaya gerek yok.”