Teknolojinin hızla gelişmesi beraberinde alışverişin hızla dijitalleşmesini de getiriyor. Türkiye’de ve dünyada e-ticaret hızla yükselirken, sektöre yeni oyuncular girmeye devam ediyor. Son olarak sektöre giriş yapan yerli girişim, Türk ürünlerini dünyanın 143 ülkesine ulaştırmayı hedefliyor.
İSTANBUL
— Doksanlı yılların sonunda hayatımıza giren ve alışveriş deneyimini kolaylaştıran e-ticaret sekt
örü genişlemesini sürdürüyor.
Statista verilerine göre 2024 yılı sonu itibariyle e-ticaret gelirlerinin 4 trilyon doların üzerine çıkması bekleniyor. Hızla büyüyen sekt
ör, aynı zamanda yeni girişimlerin çıkması
na da fı
rsat tanıyor. Yurt dışında yaşayan Türk girişimcilerin hayata geçirdiği turkishemarket.com, yerli üreticilerin ürünlerini dünyanın 143 ülkesine ulaştırmayı hedefliyor.
“AMACIMIZ TÜRK ÜRETİCİLERİN GLOBAL PAZARLARLA BULUŞMASINA KOLAYLAŞTIRMAK”
turkishemarket.com Y
önetim Kurulu Başkanı Bünyamin Altun,
“Amacımız, Türkiye’deki üreticileri dünya pazarlarıyla buluşturmak ve bu alandaki engelleri ortadan kaldırarak süreçleri kolaylaştırmak. turkishemarket.com platformu üzerinden 143 ülkeye açılma olanağı sunuyoruz. Bu sayede Türk ürünlerinin global
ölçekte tanınmasına aracılık ediyoruz. Bu adım, Türk markalarını
n dünya genelinde bilinirliğini artırma ve ülkemizin üretim gücünü daha geniş kitlelere ulaştırma y
önünde
önemli bir fırsat sunuyor. Türk ekonomisine katkı sağlayacak bu projeyi hayata geçirirken,
önümüze çeşitli zorluklar çıkmış olsa da asla vazgeçmedik ve bundan sonra da vazgeçmeyeceğ
iz” dedi.
Platformun işleyişine dair detaylara değ
inen Bünyamin Altun,
“turkishemarket.com’un hedef kitlesini, dünyanı
n dört bir yanında Türk menş
eili ürünlere ulaşmak isteyen kişiler olarak tanımlayabiliriz. Sadece farklı ülkelerde yaşayan Türkleri hedeflemiyoruz, aynı zamanda seyahatler, Türk dizileri ve internet sayesinde kültürümüzü tanıyan insanların da istedikleri ürünlere ulaş
masına aracılık ediyoruz. Türk üreticiler tarafından platformumuza eklenen ürünler, 8 dilde dünyanın 143 ülkesindeki insanları
n beğenisine sunuluyor. Tohumlarını 2022 yılı
nda attığımız bu e-ticaret giriş
imi 2024 yılı itibarıyla tam kapasiteyle faaliyetlerine başladı. Uzun süren ve titiz çalışmalar sonunda kargo altyapısından, e-ticaret yazılımına kadar her konuyu en efektif şekilde işler hale getirdik” şeklinde konuştu.
“AĞIR KOMISYONLARLA ÜRETICIYI MAĞDUR EDENLERE ALTERNATIF OLUYORUZ”
turkishemarket.com Y
önetim Kurulu Başkanı Bünyamin Altun, “Şu an e-ticaret sekt
örünü
n en büyük sorunlarından biri, online pazaryerlerinin talep ettiği ağır komisyon oranları. Bizler fahiş listeleme ücretleri, komisyon oranları veya ekstra bedeller talep etmiyoruz. Hatta platforma üye olmak da ücretsiz. Bu yola çıkarken
önem verdiğimiz şeylerden biri de ağır komisyonlarla üreticileri mağdur edenlere karşı bir alternatif oluşturabilmekti, sanırım bunu başardık. Şu an Almanca, Arapç
a, Fransızca, İngilizce, İspanyolca, İtalyanca, Rusça ve Türkçe olmak üzere 8 dilde hizmet versek de yakında hizmet verdiğimiz dilleri daha da artırarak etki alanımızı genişleteceğiz. Bu da bizleri daha da tercih edilebilir bir platform haline getirecek” açıklamasını yaptı.
“ODAĞIMIZDA AVRUPA, TÜRK CUMHURIYETLERI VE ORTADOĞU VAR”
Odaklandıkları b
ölgelerden de bahseden Bünyamin Altun, “Ş
u an için Avrupa ülkeleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’daki Arap ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri etkimizin yüksek olduğu b
ölgeler. İlerleyen d
önemde etki alanımızı genişletmek ve dünyanı
n diğ
er coğrafyaları
na da açılmak istiyoruz. Özellikle Türk dizileri sayesinde ciddi bir bilinirliğe sahip olduğumuz Güney Amerika coğrafyasının Türk ürünleri için adeta bir cennet olduğunu s
öyleyebilirim” diyerek s
özlerini noktaladı.